Nu sitter man här och e orkeslös igen. Senaste året har jag varit sjuk sex gånger med några veckor emellan. Det konstiga är dock att precis innan jag blivit sjuk har jag alltid varit i toppform. Träningen går jättebra och man känner sig som hulken på dansen. Någon mer som har upplevt nåt liknande eller är det bara jag som har sån otur. Hade ett blodvärde på 85 då efter kontrollen på de konstatera jag skulle läggas in direkt. Kollapsa på vägen hem från dansen fick hjälp hem de sista metrarna och packa väska och fara in på sjukan.

Inne på akuten börja de ställa massa dumma frågor som om jag tappa håret ja hmm jag blir irriterad o säger att de är klart de gör man ju de gör alla, jag syfta ju mest på håret på huvudet då? dåliga värden när det gäller järn, har så lågt att de säger anemi för mig och av en ren slump tog dom b12 som också visade riktigt låga värden och nu har jag påbörjat en utredning om en blodsjukdom ingen farlig men krävs järninjektioner resten av mitt liv. Perniciös anemi


I lördags gjorde jag och gjorde jag tacos. För er som läser och tänker något i stil som "Aha? och?" skall jag berätta för er att jag har problem att vilja äta alls. Men som sagt, ”mamí” jag sluta med detta. Matlagning och bullen är den nya livsstilen så det gäller att ha koll på katten! Men jag har bättrat mig. Att äta för två skall ju vara något speciellt som man gör emellanåt i sitt liv. ……………..onödigt och tråkigt………………… Pillan sa du 12 kilo?! …………… perfecto.. Chile ligger nära….. bara några veckor kvar.” La Javi” ska stå på egna ben= värde mujer. Varje gång jag drar gränsen så kommer rösten igång igen…… är det el viejo som ligger bakom?

Begagnade kläder? Jag har precis köpt helt otroligt fina kläder till mig, både lite dyrare märken och billigare märken …………..wow mamma kan sy så snyggt. Dessa kläder kommer säkert räcka. Jag tycker det är perfekt att kunna göra så här men jag har märkt att vissa i omgivningen tycker att begagnade kläder e fult. Just det, sen klagar de att de inte har pengar?halllå
I'm a Ghetto Girl är uppfostrad enkelt jag hade inga märkes kläder när jag var liten. Men när jag var liten bilade vi till Spanien vi var borta 5 månader ungefär. Pappa som var halv spansk visade allt man ska se ”en forma corecta” no mumble jumble. jet …..So vintage eller begagnade kläder spelar ingen roll. I vintern använder jag en björn päls jag ärvt av mamma.


ascolta tutti !!!!
Idag har jag dansat sönder fötterna just för att jag visste jag skulle opereras på morgonen. Tårna blödde, vilken jävla känsla…SÅ KOM JAG PÅ DET!!!!!=
Ni som e rädda att folk trampar er på tårna köp tåspets skydd de sälj i hela landet i dansbutikerna ca 45 kr. Finns i alla storlekar och kvalité i skumgummi eller silikon. Förstå detta humanes e fria på jorden. Så länge de visar empati och håller sig till regler, gör de inga fel?! Vissa hoppar, de väntar inte tåg efter tåg på att den rätta ska komma till stationen. Riktiga drömmare tar satts i perrongen och hoppar på tåget ……..så tro mig tåspets skydd behövs.

Lär dig konsten att leva konstruktivt så kommer du se att livet är mycket enklare att leva än vad du tror. Min mamma sa till mig sa något i stil med att det är lättare med fysiska sår, dom läker snabbare, men att återhämta sig från ett krossat hjärta, det är mycket svårare! Jag vet inte riktigt vad jag tycker, visst, jag har extremt svårt att lita på folk. Jag har svårt att släppa in dom i mitt liv och dela med mig av min själ och mitt inre. Men å andra sidan, om man inte satsar så vinner man ju inget = NADA

Och även om man skulle bli sårad, är det inte som dom säger: bättre att ha älskat HELT och blivit sårad än att aldrig ha älskat över huvudtaget? Så det kanske är dags att släppa taget om tryggheten och våga satsa. Eller?

Jag ären  människa som uppfostrats att uttrycka känslor spontant och naturligt mitt känsloliv är lika naturligt som dans eller sång träning är för en idrottsman. Men det finns de som tidigt lärt sig att blockera, undertrycka eller förneka många av deras känslor för dem kan det vara lika smärtsamt at uttrycka känslor som det är för en dansare att komma i form efter att ha vrickat foten. För att slippa bli sårade undviker de ta den risken att uttrycka känslor. ”complejo” = emotionell tröghet, en sorts genomträngande känslolöshet, ett tillstånd av levande död där de skyddar sig från smärta men där skyddar de sig  från att leva i nuet…… fast de oftast tror det.

Men amico fly från sina känslor är en meningslös  självbedrägeri. Man kan inte förneka känslor eftersom de kommer att uttryckas på ett eller annat sett, hur mycket du än håller dem tillbaka. Känslor är någonting verkligt, tankar som inte kan slås bort. De är inte abstrakta begrepp. Det energier som förenar kropp och själ och blir tydliga i vissa ”moment” i livet.

Så vill du leva i nuet måste du  ”leva” känslor, bli vän med dem gör dem till dina. Många tenderar att vilja undvika eller förneka de ”negativa” känslorna som  vrede och sorg. Men det finns ingen annan väg till  glädje och empati det enda vi får utan upplevelsen av rädsla, ångest och sorg är billiga imitationer glädje och medkänsla, trevlighet och sentimentalitet. Men bara därför.......= behöver vi inte skrika åt alla som går förbi oss …för de vågar?

Alla är rädda, arga och ledsna. Frågan är vad vi tänker göra åt det. En med kontroll behov tillbringar mycket av tiden vandrande omkring fulla av lögner. Där de bedrar sig själva och andra och lever i livlös overklighet där de istället ”blir”  jobb,  saker, det de äger… Den som söker kontroll gör det för att göra verkligheten mindre skrämmande. Att ha kontroll över yttre faktorer ger dem en falsk känsla av trygghet. När man känner en djup otrygghet i livet, är det lätt att bli besatt av en liten del som man faktiskt kan kontrollera. …kärlek kanske?!!he he he


Den ger dig en  känsla av makt som vi annars helt saknar. Man försöker finna åtminstone ett område i livet som man kontrollerar helt och fullt och där ingen annan kan bestämma över en. Ju mer kontroll du strävar efter att ha, desto större ångest känner du också inför livet.

Detta har sitt ursprung i vår djupa rädsla inför det faktum att verkligheten är föränderlig. Rädslan är egentligen inte riktad mot personen eller situationen som vi försöker kontrollera. Rädslan är riktad mot det faktum att verkligheten hela tiden förändras. Vi vet att vi är sårbara och utsatta, men vi hoppas ändå att kontrollen ska ge oss en säkerhet och skydda oss mot oönskade förändringar. Oavsett hur mycket kontroll vi försöker skapa, är kontroll aldrig lösningen på den bakomliggande otryggheten. 


Sanningen är att det egentligen inte spelar någon roll om vi försöker ha kontroll eller om vi helt släpper taget; vi kan i vilket fall som helst inte styra framtiden. Kontroll är inte en försäkran om någonting……. det är bara en illusion som syftar till att skapa en falsk känsla av trygghet i våra liv....Låt insikten om att verkligheten är föränderlig bli en påminnelse om att glädjas och göra det bästa av livet just nu………………. Utan att paja det du har framför dig. Motsatsen till kontroll är oberoende och flexibilitet. Att vara oberoende och flexibel är det samma som att vara fri……………………… och en sann drömmare är= fri.

Dry Martini ”Para controlantes!!” alla e inte Bond =( Så här gör man en riktig AMICO capiche?


6 cl gin
1 cl torr vermouth
1 oliv
1 lemon twist

Rör gin och vermouth tillsammans med is i ett glas. Ta över i ett cocktailglas.
Dekorera med en oliv OJO!! NO fyllning och pressa citronskalet över drinken.

 

Till drömmare Sangria ”a mi Viejo!” y naranjitas soñadoras

1/2 – 1 apelsin
1/2 -1 citron
1/2 -1 äpple
1/2 dl socker
1 bit kanelstång
3 nejlikor
1 flaska rött, spanskt vin
6 cl brandy eller cognac OJO! Ej uteslutas
1 flaska 33 cl fruktsoda, sockerdricka eller sodavatten
Isbitar


Tvätta apelsinen och citronen noga och skär dem sedan i tunna skivor. Skala och kärna ut äpplet och skär det i tunna skivor. Blanda frukten med sockret, kanelstången och nejlikorna i en stor tillbringare. Häll på rödvinet och brandyn och rör tills sockret löser sig. Smaka av och tillsätt vid behov mer socker. Ju längre sangrian står och drar i kylen, desto mer smak hinner den dra åt sig! Åtta timmar är bäst, men om det inte går med så lång tid, minst två timmar. Vid serveringen tillsätts läsken och isen. Innan servering, tillsätt 8-10 stora isbitar och rör om väl...
..

 

 

Kommentera

Publiceras ej