Äter pizza... mums, hjälp jag e hungrig . Jag har tränat fyra timmar och gått 5 km.

När jag skulle ha class letade jag igenom hela min jacka efter min Ipod utan att hitta den. Blev panikslagen över att inte hitta den!!! Jag kan inte leva utan den! Kunde inte koncentrera mig på koreografin själva genomgången, tänkte bara på vad jag hade lagt den. Kom då på att jag på morgonen hade lagt den på handfatet i mammas toalett och förmodligen inte fått med mig den. Hur dum får man vara... Och min förra ipod hade blev stulen några månader innan jag köpte den här nya, så blev riktigt besviken på mig själv. Gick på toa ringde mamma o det visade sig att hon hade hittat den! Är så otroligt tacksam hur kan jag glömma IPOD på toa …bara javipavi. Grazie dio!

Det finns en sjuk dubbelmoral inbyggd i olika frågeställningar. Jag menar det e ju som att alla människor vill vara tillags med alla. Och jag förstår det, alltså vem gillar välja ?….eller man kan ju inte se allt svart eller vit…
Men ibland kommer vi till vägval i våra liv. Vi kan inte bara vara neutrala. Har ni hört den förut?......... Etiska frågor är komplicerade. Det handlar inte bara om att fördöma eller peka ut syndare. Det handlar om de värden och värderingar.


Idag var ex: ”jag e inte rasist, men svartskallar  är ju ….bla bla”.....
STOP! Vänta nu?! Eh vad menar du?


Alltså jag kan inte kalla mig för vegetarian och vara köttätare. Jag kan inte vara båda. Jag e vit eller svart. Gammal eller ung, man eller kvinna bla bla. Du kan inte tillhöra salong röd och vara materialist och kapitalist?.....


Jag har inget emot att folk i efterhand skulle gå ut och säga  “nej jag var inte neutral… jag stod på fel sida och jag e jättelessen över det”. Alltså erkänna sina misstag. Men jag har noll respekt för någon som förnekar sina misstag och säger att man är oskyldig. Eller människor som yttrar sig i sällskap om saker det sätt på tv, och sen när det sker något liknade bredvid dem är det tyvvvvvvvvvvvvvvvvssssssssta.

Och där står man i ett hörn och har lust att skrika ”Vad fan står du för”!!?

Ingen är neutral i handlingar, det finns alltid en sida att stå på. Att hålla tyst är att hålla med.

Och att Sverige var tysta när nazistiska trupper traskade över landet …det är en annan sak ? eller
……hm...Så jag har haft mycket att göra med myndigheter de senaste åren. Vilket har förändrat hela mitt sätt att se på landets lagar.


Men att saker och ting faller mellan stolarna, och skylla på att det är den enskilde individens fel….är helt fel. I dag tror vi att myndigheterna jobbar i samverkan. …men icke. Risken med att ha för många myndigheter är att obehagligheter får hanteras av någon annan ….vem då? Hur löser man det? Det finns alltid mellanting. …ÖÖÖHHHHhhhhhh….Var finns den?


Jag flyter i havet ….för att min pappa lärde mig hur man flyter på vatten.
Där tycker jag att man måste knyta ihop så att ingenting ramlar igenom, vilket är risken om man har skilda myndigheter som jobbar separat .

Jag är en jädra moraltant som är otroligt noga med hur jag framställer mig själv i alla lägen. Hm, och jag förstår att detta INTE är populärt alltid. Det innebär inte att alla kommer tycka att jag handlar rätt…. Men var säker på att när jag yttrar mig är det för jag suttit och tänkt länge. Stämmer detta överens med vem jag är? är en ständig fråga jag ställer mig.


 …är det verkligen så att han snarkar eller är det jag som fått någon konstig tinitus? Han ligger intill mig och det är ett sött lite obehagligt ljud som kommer från honom. pratar han med mig, är det hans inre röst? haha! Sedan måste jag bara tillägga att ens husdjur har kommit att betyda så mycket för en. Pratar jag utifrån mig själv så skulle det verkligen kännas konstigt utan min katt, tomt på något vis. Låter lite konstigt, som att jag smälter för att han är så söt. Nu ska jag sluta skriva innan jag låter som något freak. Jag kan verkligen inte se djurplågeri för då forsar känslorna över, men att se människor råka illa ut är nästan "vardag". djur= en människas bästa vän?


Jag skulle aldrig kunna tänka mig tanken av att stoppa i mig ett vitt bröd, även fast det var frestande... Det är så fruktansvärt skönt för jag har en tanke på vad jag stoppar i mig, och det kanske inte heller är bra på sitt sätt? Men jag äter inte det som suget dras åt, och det känns så jävla skönt. Dessa showbuisness-ideal som ständigt ska vara en orsak, rent ut sagt: FUCK THAT SHIT! Yrkes handikapp icke bra.

Pizzabullar ca16st

50 g jäst
50 g smör
1 msk flytande honung
 4 dl mjölk
 1 tsk salt
10 dl vetemjöl

1 sats pizzasås:
1 gul lök
2 burkar krossad tomater
3 msk tomatpuré
1 msk basilika
1 msk oregano
1 buljongtärning vegetarisk buljong

160 g prosciutto
1-2 mozzarella, riven
12 oliver, skivade färsk strimlad basilika
1 uppvispat ägg torkad oregano


Gör en deg. Låt jäsa 30 min övertäckt, sätt ugnen på 225 grader.
Ta upp och arbeta degen en stund på mjölat bakbord. Dela degen i två delar och kavla ut degen till två rektanglar. Bred på ett tunt lager pizzasås. Fördela prosciutto, basilikan och oliverna jämt över degen. Strö över mozzarellan. Rulla försiktigt ihop från långsidan och skär 8 bitar av varje. Placera varje bit i en stor muffinsform eller på en plåt klädd med bakplåtspapper. Pensla med ägg och strö över lite torkad oregano. Grädda mitt i ugnen 8-10 minuter. Låt svalna lite innan servering.

Kommentera

Publiceras ej