Man ska kunna få hjälp om man blivit usatt för brott. Men vad skulle hända om jag skulle säga att mycke av det är ren dynga. Mycket av de som vi köper hemma i TV eller tror oss veta.

Generellt skulle lagen ha ett ansvar att ge stöd och hjälp till utsatta, men i slutändan står man totalt ensam…

 

Pappirus=? finns det massa av…det kan jag lova er. I ambassader o i nätet …..

Vem är det som är länken när man väl står där? …Som hjälper dig med förmedling av kontakter med myndigheter och frivilligorganisationer, hjälp med att söka efter ny bostad, kontakter med polismyndigheter och övriga rättsväsendet vid polisanmälan. Ingen …ingen har tid…alltså…ingen jag menar det. Jag trodde på allt skit som finns skrivet på pappret. Men tomhten man hittar är oändlig och skrämmande. När det verkligheten gäller står du där totalt ensam.

 

exempel visste du att: en person kan trakasserade dig, hur mycket den vill om o om igen….(finns det någon tro på kärleken Lena?=?)..Det finns ingen direkt lag, som säger att det den gör är olaglig. Så länge personen inte säger "jag ska halshugga dig, pika dig me påle Javi" så vasågod. …..

Den kan: tjuva kläder i din källare, göra en sex film, klippa ut bilder i tidningar (om det finns sånna =/) gå in på Twitter lägga in kommentarer om dig, åt höger o vänster, in på MySpace med olika namn, skicka mail från olika namn från Yahoo eller Hotmail. För att lagen täcker inte cyber space än...fattar ni? Lagen är så gamla att de inte täcker Internet.


OBS!Detta ingår inte i ett Besöksförbud jajajajjaaj roligt eller?

 

Inte sånt som ingår i Beck manus o nej.. här finns ingen Persbrant att ringa till. O ingen djungel George me bongo trumma o ringa i Roma, heller för han e ju rädd för nytt liv än =?.. o vem fan bryr sig om Lea?=?solo Io

 

.....Fega skitar  …när saningen börjar komma fram så börjar så kallade vänner droppa av. De e då man verkligen ser vilka som e vänner. Men som sagt, varit med det en gång tidigare. Jag e inte rädd denna gång, jag har en sköld. Men att påstå sig vara min vän som ska va så speciel o bara bli noll ställd o inte veta vad den ska säga= STUM HET DE E FEGHET

Ibland kommer vi alla fram till vägar där vi måste ta ställning. Vi kanske inte alltid kan vara i mitten …”för där trivs jag bäst”…

 

Inte för att jag heter Javi, men fatta. När ni sen kanske har en gammel mormor eller mamma . Som ska bo i äldre vården o det e rötet. Eller om jag hade en vän som var otrogen, kanske jag ska våga säga "nu har du gjort bort dig!".

Lai capiche.… e vi överens. Någon gång i livet får vi ALLA vara el CHE. O då räcker de inte med att skriva jag tillhör salong röd i FB.




Chai latte sa den unge för flera månader RULES dude. Mio dio, e det tredje som ska sägas … fasen Nene =)helt klart detta e saken med konst jajajajaja. Fasen de gott. Så gott så jag spricker.

Rösten bär jag e så glad …….viejo evolusion


Mia sorella älskar min smullpaj hon e galen i den. I Italien e den en sucse de e lätt att slänga ihop en smulpaj o de e gott. Vispa lite grädde eller gör en vaniljsås att servera till pajen, här finns ingen , då får man ta mascapone istället. En smulpaj går att variera på många olika sätt med annans, bananer, äpplen eller pärron. Och experimentera med olika mjölsorter och havregryn, mer eller mindre smör.


125 gram margarin, 3 dl vetemjöl, 1 dl socker, 4 dl skivad hackad frukt el bär, 2 dl socker till bären

 

Ugnen på 200 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela margarinet i tärningar och finfördela det med fingrarna med mjölet och sockret så att det blir till en grynig massa.

Smöra en form. Lägg i frukt eller bär och sockra lite lätt. Smula sedan mjölblandningen över frukt eller bär och sätt in pajen i ugnen i cirka 20 minuter

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej