Jag drömmer om Italien det lilla bageriet, köpa den där goda osten, ha vackra skor. Min sorella kommer inte till Påsk, inte heller hinner jag åka=(….. känns lite tomt?! Mia sorella più bella del mondo. Vi brukar alltid ses i Påsken, men inte i år……=( …. quanto mi mancherà mia sorella


Något som jag så gärna vill men inte alltid är så bra på = njuta av livet. På mitt schema står alltså mitt extremt prestationsångestladdade liv, om vilket jag skrivit både en och flera gånger. Av olika anledningar, har jag inte kunnat uppfylla mina mål.Åtminstone inte för tillfället. Jag glömmer bort att jag lever här och nu. Målet är ofta det som hägrar. Man längtar, trånar och gör det till den viktigaste saken i mitt huvud. Dagen kommer, så sitter allt som en smäck, man uppnår målet. Sen tänker jag ”och nu?”…..Alltså jag blir skraj för mig själv……

……Har ingen form av teknikstrul, varken rörande kroppen eller min röst, hjärnan och hjärtat är min medskyldige denna gång. Tyvärr höll jag på att säga, eftersom jag själv då onekligen hade känt mig som en något mindre dålig människa. Jag har fått vara tyst i två dagar för att känna längtan igen.  Men NU! strävar jag mot nya mål med rösten …kul=)


=)…. Javi gör en konsert version av ”Yentl”, rena drömmen TACK! Vilken utmaning måste använda rösten beroende på vilken känsla jag ska uttrycka.
Äntligen gör konsert i Skara ,jajajjaaja home town again. Blir hur kul som helst.


Varför  äter vi våfflor på Maria Bebådelsedag? Hörde jag en solmalisk kille fråga i spårvagnen, han fattade inte saken? Man firar den 25 mars, vilket är nio månader före jul. Jungfru Maria kallades även för "Vår fru" vilket gjorde att Marie bebådelsedag även fick namnet  Vårfrudagen. Men alla slarviga uttal och eller hörfel gjorde sedan att Vårfrudagen blev Våffeldagen. Men att man äter våfflor just på våren har sin naturliga förklaring i att det förr i tiden, efter vinterns mörker, åter fanns tillgång till både ägg och mjölk. Idag kan man göra riktigt goda våfflor utan mjölk eller ägg…här är två favorit recept. En tanke: Vi har ju bara livet här på jorden en gång, EN gång. Och var gör man av det?……=) Två recept på riktigt typiska, svenska våfflor. Frasiga och goda, varje gång!En av dem är nyttigare med potatis, men passar att äta med sylt o grädde ändå....=)


Annan sak JAVI är ingen bank!!!!  JAG VILL HA TILLBAKS MINA PENGAR, har du inga gå till en bank swebank, nodea bla bla…  JAVIS tålamod har tagit slut. = TACK! GRACIAS!MERCI BEACOUP! GRAZIE MILLE!

 

Vanliga våfflor


125 g smör eller margarin
2 dl gräddmjölk
4 dl vetemjöl
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl iskallt vatten

Potatisvåfflor


2st potatis
3 dl mjölk
4 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
100 g smör, smält

 

 

Kommentera

Publiceras ej