Det blev lite bråttom i morse. Här hanns ingen blogg med. Tittade ut och vad såg jag. Ymnigt snöfall. Detta betydde att jag innan färd till slingan var tvungen att dricka varmt. Nu är vintern här.

På väg till möte i morse hörde jag att mycket trafik stod still=?....Hur det blir i morgon kan jag bara gissa. För jag ska direkt till sjukhuset på morgonen för att ta blodprover. Det är bara att ta det försiktigt och hoppas att allt går bra……Fast det är klart. Det ser för jäkligt ut o kollektivtrafiken. …e kollektivtrafiken=0……Om det kommer något

 

LÄGG NER!!!!!!Jaha, den är kungaboken som det är ett sådant ståhej om, vad tror ni om den? Jag tror givetvis att det mesta är sant i boken. Nu har vi plötsligt en RIKTIG och spritande kung som har suttit till bords på svartklubbar med nakna damer. Rätt konungalikt. För vi vet ju ALLA hur kungarna MIERDADE runt med sina frillor förr i tiden, och varför skulle han vara sämre? i det lössläppta tidevarv vi lever i idag……för att han e svensk?

 

 

En ny helg snart här och jag ska bara ta det lugnt…kan ja=?Mais no ...ska sjunga..o leka modell=?. Tänk va jobbit de e att inte ha kontroll…. Nu har jag börjat längta….jag längtar! Jag packade en resväska idag och den väger 10 kg just nu, och då har jag bara ALLT kvar att packa. Jag är rätt stolt över mig själv faktiskt, min mamá e hysterisk. Imon skickar vi scen kläderna. Sedan så fick jag idag också reda på att min handbagage får väga 5kg!!!!!kan de stämma?

 

Det kryper inom mig. Någonting letar igenom min kropp, på jakt efter liv. Jag känner hur det rör sig under naglarna, hur någonting bankar hårt i mitt bröst, smärtan är outhärdlig. Jag chippar efter luft….ja vaknar….. han finns inte vid min sida längre han e borta…….jag e fri. Jag somnar om. I det tysta och ber om nåd. Inom mig pågår ett krig, ett krig som inte går att vinna. Nu ber jag för min och andras….överlevnad.

 

I år längtar jag verkligen efter julen…….Det var längesen jag kände det, men som alla som följer mig e jag ju inte här. Har alltid varit så stressigt med jobb över juldagarna, o i år slipper jag INTE det! Bara inte i detta land, fick nyss reda på att jag sjunger för fullsatt hall den 15 dec Neruda Feneracion(=?shiet!!!!). Så därför skall jag verkligen passa på att njuta av den här julen innan jajajjajja. Längtar så tills NÄSTA jul då jag kan sätta upp alla svenska julsaker =(….., men får hålla mig till BAKA i år……..=)

 

Prästgårdens pepparkaka prisbelönt 1945


 

  • ugn 175 grader
  • 100g smör
  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 1 1/2 dl gräddfil =0 går bra med filmjölk också, det använde jag
  • 1 1/2 tsk ingefära
  • 1 1/2 tsk nejlikor
  • 2 tsk kanel
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 tsk bikarbonat eller 2 tsk bakpulver

 

 

Smörj och bröa en form. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda om. Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen ca 45 min. Jag rekommenderar kortare tid i ugnen…voila!!!!!

Kommentera

Publiceras ej