......Smink som inte förvaras rätt kan ge allergi. I Sydamerikas värme förvaras inte smiket korrekt!!!!!  Lider av min jävliga hy. I perioder är den okej SOS!!!!! Efter denna okända smink här i veckan exploderade den. Svedan, irritationen, fjällandet och rödheten.
Stressad situation = ett större sår. Syrarengöring ett tag men den är för stark för min känsliga hy =? Ja, e på väg till min svenska läkare idag =?!!!
Nu har den ena finnen på kinden blivit en jävla böld, men den var fylld av var och blod. Enorm, röd, svullen, och allt detta fick mig att bryta ihop i ren panikångest.

Fan den som tjuvade min smink box, den var värd flera tusen kronor=/!!!!!Nu på fredag ska jag uppträda hur ska det se ut? Det kommer antagligen att vara ganska mörkt, lite sådär halvskumt..

Det är väldigt lätt att sitta där hemma och tycka skit om folk men jag kan försäkra er om att det inte alltid är lika lätt att vara den som ska behöva ta all skit. Jag har jobbat hårt med att inte ta åt mig av alla elakheter och jag jobbar fortfarande på det. Jag kan räkna upp en mängd tillfällen då folk kommit fram till mig och varit otrevliga eller elaka och jag kan intyga att det aldrig hände innan jag blev offentlig. Vad kan det bero på? Kanske är de avundsjuka personer som är bittra för att de själva inte tagit tag i deras liv…Varför e det ok, att säga det bara för ja e artist? inte går jag, fram till en ica kassörska o säger att hon e ful eller att hon stör mig?!!!!=/

Jag menar verkligen inte att alla ska tycka om mig men man behöver faktiskt inte säga till mig om man inte gillar mig. Lägg den energin på något annat istället! Tror inte att det finns någon som blir glad av att höra elakheter om sig själv. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Tänk på det nästa gång du dömer en person på förhand…vi artister e människor vi äter duschar skiter som alla andra jajjajajajajajaj


Var dig själv. Att vara en vän innebär att våga vara sig själv, att visa sig liten och svag, glad och stark som hulken, beroende på hur du mår. Falskhet och beräknande hör inte hemma i några sammanhang, allra minst om du vill vara en god vän.


Om vänner, ja har i sista tiden fattat en sak. Ta reda på om du och din vän har samma uppfattning om er relation. Har ni samma förväntningar på varandra? hur mycket ni ska ses? Vad vill ni göra tillsammans och var och en för sig?Lyssna på din vän. Vänskapen är till för er båda, och tänker du på din vän så är sannolikheten större att du ska få en lyssnande, omtänksam vän tillbaka. Jag hade en sån INTE tänkte så, o jag kom på det försent.

Stanna bara kvar i hälsosamma vänskapsrelationer. Det finns destruktiva relationer. JAPP i hear you. En sund vänskapsrelation får du mer energi än du ger. En osund vänskapsrelation ger dåligt samvete, skuldkänslor, du känner dig trött och ledsen. Prata med din vän om att du inte mår bra! Eller bryt relationen. De har Javi gjort=)
Omtanke föder omtanke. Blir ju svårt om man bara ska vara clownen i folks liv, o aldrig blir tagen på allvar. Man kan ju inte alltid vara den som finns där o ställer upp?eller? Vi artister har förmåga o få de vänner som aldrig fattar att vi OCKSÅ  e människor med vanliga behov som de.

Anpassa dig till förändringar i tillvaron ex:Ler, nu har hon börjat jobba. Var glad för hennes skull istället för att låta svartsjukan tära sönder dig ex: även om jag är sångerska så kanske man kan ta sig till de förbannade konserterna nångång …liksom din närvaro betyder mycket mer än femhundra personer… DU e ju min vän inte de andra ….Och se det positivt.Du får också möjlighet att träffa nya roliga människor om du visar att du gläds med henne.....eller du kanske har problem att se andra än dig själv?

Goa enkla recept, som jag gillar göra....Wennborn har fått mitt nya nummer rules dude=)


Hallongrottor


4½ dl vetemjöl 1 dl socker 1 tsk bakpulver 2 tsk vaniljsocker 200 g margarin


Blanda samman mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Skär matfettet i mindre bitar och tillsätt det.
Arbeta snabbt samman till en deg, gärna i matberedare.
Om du låter degen vila en liten stund i kylen blir den lättare att hantera.
Forma degen till valnötsstora bollar. Sätt ugnen på 200°C



 

Vaniljdrömmar

100g smör
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 dl olja
1 tsk hjorthornssalt
ca 5 dl vetemjöl


Rör smör, socker och vaniljsocker smidigt. Tillsätt oljan lite i sänder. Blanda hjorthornssaltet med litet av mjölet och rör ner det i degen. Tillsätt resten av mjölet och arbeta till en smidig deg. Rulla ut degen i 2 längder och skär dem i 25 bitar vardera. Forma dessa till bollar och lägg dem på smord eller bakpappersklädd plåt. Grädda mitt i ugnen i 150°C i ca 20 min.

Kommentera

Publiceras ej