Nene jag såg True Grit idag, den gav mig rysningar längs ryggraden med sitt underbara val av musik . Coens nyinspelning av John Waynes klassiska hämd historia. Om Oscarn personligen tycker ja det skulle vara kul om Steinfeld den lilla flickan, ……vilken talang =) hon fick mig att gråta floder….. herregud!!!!!Om hon får den för sin insats i True Grit. LLLLLLLLLLLLLLLLLLängesedan jag såg en såpass underhållande och säker ”lillgammal” karaktär, sen typ Pianot. SE den!!!!!



Manliga huvudroll.... I VIVA ESPANA !!!Bardem BIUTIFUL, han borde vinna. Han har varit nominerad o inte fått den så många gånger. Han borde fått den redan då i ”Before night falls”….Den nyblivna pappan, fick den som tröstpris den gången, han fick den. Han förtjänade den redan året innan PUNKT! ...helt klart. Samma sak gjorde de, det med Penelope..i "Volver"


........och Firth är favoriter. F! va svårt Javier e ju min favorit, men J. Franco e så bra i 127 timmar =)……Nene,  ja hatar Bridges, men måste erkänna att han ett geni han förvandlas. Liksom ja såg honom i kalkon filmen Tron för ett tag sen. Ja kan knappt fatta att de e samma människa=? Bridges vann Oscar i denna kategori tämligen ohotat förra året och nu är han alltså nominerad för samma karaktär som John Wayne spelade 1969 och då vann Oscar för. Men hans jävla röst, hatar jag!=(




CHRISTIAN BALE BAT boy is alive! Biroll Bale e strålande …helt makalöst bra som heroinist. Ruffalo kommer troligen plocka hem priset. Då Spyr ja…..jajaja "que se dejen de joder!!!" Ja kan inte fatta att ha e nominerad SOS va gör de?

Nolan INTE blev nominerad för bästa regi för Inception, något som jag trodde skulle vara självklart,jag åtminstone att han skulle bli nominerad. Nolans vision var mer originell än det mesta som har gjorts på senare år. Det här är inte första gången Nolan snuvad i regi kategorin. Det hände för två år sen också, då för The Dark Knight.

Inception, vissa tycker att det är jobbigt, men personligen så tycker jag inte att det finns något bättre än en film som utmanar en intellektuellt. Man tvingas fokusera och hålla koncentrationen uppe under hela filmen för att hänga med ordentligt på vad som händer. För mig är det en stor del av vad filmkonst handlar om, att få en att tänka efter och att överraska mig. Det gjorde verkligen den här filmen......limbo..jajajajajja.

Hans Zimmer otroliga musik har fått en nominering jag började gråta när jag läste det. Just för det känns så personligt. Jag andvänder så mycke av hans musik i Lyrical =0!Jag lyssnar o jobbar mycke me soundtracks han borde ta hem den!

Trodde inte DiCaprio skulle bli nominerad för Inception, men däremot trodde jag att han skulle bli det för Shutter Island där han spelar  bra. Mais NO, DiCaprio kommer alltså att fortsätta att vara EN av världens bästa skådespelare utan en Oscar…..=?.... Vad gäller Shutter Island så blev den inte nominerad som bästa film, trots att det är tio filmer som nomineras.=?


Huvudroll …Svanen behöver ja förklara mig mer jajajajj



Nomineringarna känns väntade med tanke på vilka som har varit nominerade till andra priser i år om man gillar film på riktigt…alltså har de lite som hobby…som ja o mia sorella… och jag tycker att Oscarsjuryn verkar ha gjort bra val.

LEK POPCORN

ME CHOCOLATE

Smällt massa med ljus choklad. Poppa massa med popcorn. Blanda i pocornen i chokladen. Häll sedan ut det på bakplåtspapper. Fördela sedan alla popcorn. Låt det stelna några timmar

ME CURRY O KUMMIN

  • 1 dl matolja
  • 2 msk curry
  • 1 tsk spiskummin
  • 1 1/2 dl opoppade popcorn
  • 2 msk socker
  • 2 tsk salt

Blanda matolja med curry och spiskummin. Vänd ner opoppade popcorn. Poppa popcornen. Var försiktig, kryddorna kan bränna fast lite grann. Tillsätt socker och smaka av med salt. Skaka runt. Servera varma eller kalla i strut

Jo, här nere äter man mycke MUCHO.....ehhhhh...vet vad ja gör men. När det gäller snacks äter det russin med jordnötter i salt testa det smakar skit gött.

 

 

Kommentera

Publiceras ej