Färger, frisk luft, lagom sol ett varmt ljus som möter ens blick... Jag har inte svårt för att komma upp på morgnarna har ni?jag lyckats pallra mig ut varje dag som vanligt=)!

Jag tycker det är helt underbart ute nu!  Låter som någon smörig, romantisk film . Hösten verkligen perfekt att sitta inne under en mysig filt och titta på filmer, serier eller alla SHIET tv =?program man älskar och smutta på en kopp varm te...

Bakat kanelbullar, det luktade så gött. Äter inte bullar. För en dansant kropp är en synd=0!Det finns ett skäl Al gluffsar…..när jag stod och strödde över kanelen, och kände doften av den, insåg jag att jag är så förtjust i kanel. Jag äter den på äpplen som jag värmen i ugnen SÅ GÖTT. VART FASEN e mina äpplen Hamilton…..har Stormare ätit upp dem?, men annars äter jag aldrig kanel. Har den aldrig i mat eller någonting. Men just när det gäller kanelbullar är det ju hur gott som helst. Istället för vanliga bullar kan ni äpplen i fyllningen för att det ska bli en höst version av vanliga kanelbullar.

De blir himla goda!

P.S har blivit polare med min gamla bakninglärare i FB=) NICE DUDE.

 

Kanelbullar a lo Al


Ca 10 dl vetemjöl special
150g smör
50g jäst
3 dl mjölk
1 tsk kanel
1 1/2 dl socker
1/2 tsk salt
1 ägg

fyllning:

150g smör
1 msk kanel
1 dl socker

pärlsocker
1 ägg

eller med äpplen

50 g rumsvarmt smör 
2 msk farinsocker eller strösocker 
½ msk kanel 
½ msk majsstärkelse 
½ dl äppelmos

 

Arbeta ihop till en deg. Låt jäsa under duk ca en timme. Gör i ordning fyllningen genom att röra ihop socker, smör och kanel. Här gör ja ICKE samma som alla hahahahahahha. Detta kan du vispa ihop med elvisp då blir det en remolad =)!det lättare att bre ut på bullarna sedan.

Knåda degen så lite som möjligt och dela den därefter i två bitar. Kavla ut degen. Bred på fyllningen och rulla ihop. Skär bullarna TÄNK på hur stora du vill ha. Jäs under duk ytterligare en timme. Sätt ugnen på 175°. Pensla längderna med uppvispat ägg och strö därefter över pärlsocker. Grädda längderna i mitten av ugnen i ca 9 minuter.

 

Kommentera

Publiceras ej