Löparskorna på och sen bar det iväg, det var åter en stekhet dag och utmaningen låg i att springa när det just var väldigt hett. Jag kände ett behov av att straffa min kropp.Varför landa när jag kan flyga fritt . Jag var hos mamá som undrade om jag fått damp. Kanske var det bara röken från grillen y las churascas, eller grannens
(=()cigaretter. Kanske var det bara jag som hade tråkigt. Ibland kan man bara flyga helt enkelt. Skriver med versaler för adrenalinruschen har knappt gått över än. Det var helt sjukt.


Det känns i hela kroppen nu att hösten är på väg. Min skugga hänger nog mörk över vissa människor och jag tycker det är bra, en del människor ska tycka att det är obehagligt att inte veta vad jag är och vad jag gör. Vissa människor hade den rätten en gång att veta det, men den missbrukades så den rätten har dom inte idag.........Idag  såg jag en del av min gammla skugga när jag sprang mellan jobb, det kom ett lyckorus över mig då. Ruset över den liv jag hade. Jag kände ett rus över dens feghet och styrka. Sist men inte minst kände jag ett upprymt rus över att min skugga där på vägen, såg så fruktansvärt stark, pigg och allert ut. Och önskade den lycka till med allt.


SIA Glass till frukost Hamilton? Helt ok om den innehåller…Knäckola.Bananer e goa att grilla.
När nu solen äntligen är framme så gäller det att passa på att njuta av det man har.


Marshmallows och chokladmousse o bananas

Chokladmousse
100 g mjölkchoklad
3 dl vispgrädde

6 bananer
1 dl minimarshmallows
1 dl chokladsås

Chokladmousse: Smält chokladen i hälften av grädden i en kastrull på låg värme. Rör om. Ta den från spisen när chokladen har smält. Rör ner resten av grädden. Låt moussen stå i kylskåp tills den är riktigt kall. Vispa den luftig med elvisp.Dela bananerna på längden med skalet på. Grilla bananerna någon minut. Vänd bananerna och lägg på marshmallowsen. Fortsätt att grilla dem på indirekt grillning med locket på tills marshmallowsen smält.Servera dem med chokladmousse, chokladsås o glass.

Kommentera

Publiceras ej