Jag kan älska måndagar. ......speciellt då jag haft en pissig söndag. Då brukar jag tänka ”På måndag så…” för då är det en ny dag, en ny vecka och jag kan få en ny start.
Tankar som poppar upp: Att kämpa för det man tror på. För mig är det styrka.Inte att passivt svälja att andra behandlar en som skit. Passiv, det kan vem som helst vara, y punto! Det betyder inte att det är något fel med det, men det är inte heller en positiv egenskap. Vi kan dessutom över huvud taget inte veta hur en person som inte reagerar känner sig. Han kanske mår skitdåligt egentligen, men han bara inte vill visa det....tankar....som sagt...

Hur drömmer ni? Har ni några återkommande härliga drömmar som man bara kan önska att man får drömma när man somnat?Jag älskar de drömmarna. När jag drömmer så mår jag riktigt bra. Jag hade ordentligt flyt med skrivandet igår=)!!!!! Allt det här gjorde att jag kunde få en riktigt härlig drömsömn och flyga i väg till olika destinationer. Varje Fotbolls EM eller VM så brukar jag drömma att det latin lag (som jag hejar på pga min papá som har hjärntvättat mig med fotboll sen jag var ....i mamás mage) , bönar och ber att jag ska vara med och spela. De kan tänka sig göra ett undantag och ha med en tjej=) OJ OJ ajjajajajajaj vilka drömmar.

Javi om mål: nå mina mål är att inte titta i backen på vägen dit utan ha fokus på målet. Vad menar jag med det?.......andvänd hjärnan.


Amerikanska pannkakor

2 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2 ½ dl mjölk
2 msk smält smör + smör till stekning
1 ägg

Blanda alla torra ingredienser. Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål. Blanda inte för mycket, bara precis så att allt blandas. Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.Tillbehör: Hallon, blåbär och sirap.

1 kommentarer

Johanna

11 Jul 2012 21:11

Nej, inga återkommande, men vissa drömmar är så HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGA och man blir så sur när man vaknar för det är ju så HÄRLIG stämning i drömmen!!!!!!!!!!!!! Typ att man drömmer att man ser en SUPERDUPER HELT UNDERBAR OCH VÄRLDENS COOLASTE FILM och precis när det ska sluta eller bli spennande ja då vaknar man, eller som härom natten när jag drömde att en kompis ville prata med mig, ja och precis när vi skulle gå iväg och prata så vaknade jag, typiskt!

Men ända sen jag var liten har jag försökt att kontrollera vad jag ska drömma om, så ibland brukar jag ligga och tänka ut en massa coola saker som exempel att jag köper en häst och flyttar ihop med en ascool kille som också är galen i hästar, a du vet, men inte sjutton drömmer man det man ligger och tänker på innan man ska sova, undra just varför?



Och ibland kan jag drömma om något som har hänt på dagen som jag inte alls har lagt märke till eller tänkt på, ja, hjärnan e skum :)

Kommentera

Publiceras ej