Gummistölvar regn, regn och åter regn. Många tycker det är trist med regnet men jag är helt tvärtom. Regnet får mig på mys…..ssshumör. Det är så mysigt när det vräker ner regn ute. Ännu bättre är det när det åskar och blixtrar. Att ligga under en filt i fötöljen med öppet fönster och lyssna till hur det smattrar ute och hur luften blir fräsch och kall. Det bästa är när man får dela myset med någon man tycker om. Hamilton vart e du=?

Idag fick jag användning för mina stora gröna regnstövlar. Fick gå ut och hoppa i vattenpölar sex på morronen, och i eftermiddags fick jag uppleva regn, sol, sen vind. Ruskigt men ändå mysigt på samma gång. Det bara vräkte & vräkte ner. Man blir äckel varm om fötterna som inte kan andas. Gene Kelly jag njuter fortfarande så vansinnigt av hans regndans i Singin’ in the rain, så jag gör som han och börjar med att överlyckligt, nyförälskat nynna melodin där jag  går på trottoaren.

en tanke: SÄG SOM DET ÄR OCH SPARA TID OCH KÄNSLOR. Ärlighet varar längst. 

 

Kommentera

Publiceras ej