Vinvärlden expanderar för fort utan eftertanke, och nu får folket igen det som ett brev på posten.Och för den som inte kan nått om vin är det inte bra alls. Kan inte låta bli att fascineras av detta kalla land....... där det växande vinintresset är ett faktum så galet många kan konsumera helt groteska mängder VINBOXAR=? och inte veta VAD det dricker, det köper i mängder och kan inget om VAD det dricker. Mi papá lärde mig en del om det när ja var liten, kan om druvorna. Jag tänker tipsa om ett par, ja vet nämligen att det INTE måste kosta mycket alls till TAPAS  för att smaka gött.Blir satans trött  när, jag lyssnar på överklass idioter som dricker sina jädrans franska dyra vinflaskor eller bjuder mig på dyra Italo Amarone (som jag som har smakat, tusen gånger i mingel fester!) Vin för kräsna smaklökar, ja har bott vid en vinodling och varit i fem vinodlingar i Latinamerika och Italo landet, och smakat på druvor.ASCOLTE TUTTI ! Vin har INTE med pris att göra utan hur druvan har odlats m.m Hur vinet doftar, smakar egenskaper som klimatförhållandet spelar roll i det hela. Då spelar alltså druvorten roll...amicos fattar ni?!Här kommer ett par budget viner, det kostar ungefär 70 kr SALU! p.s kan komma med mer.

 

Tinto:

Castillo de Molina Carmenère Reserva (nr 6544), Carta Vieja Cabernet Sauvignon (nr 70285), Argento Malbec (6649), Cigarra Shiraz Tinta Barroca (nr 2565)

 

Bianco:

 

Indomita Varietal Chardonnay (nr 2079), Argento Chardonnay (nr 6679), Río Claro Sauvignon Blanc (nr 6851)

 

Bra bubbel till NYÅR: Mionetto Prosecco Extra Dry (7749)

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej