När jag känner mig liten och lessen vänder jag mig tiil Jesu som tröstar mig.När det är kris vänder jag mig till Herren som hör min bön...jag pratar med honm och han hör mig Halleleluja...Kristus kände all den sorg som jag behöver uppleva, så han kan trösta mig.Herrens älskar dig

 

Jag skall inte lämna er ensamma, jag skall komma till er. Ännu en kort tid, sedan ser världen mig inte längre, men ni skall se mig, eftersom jag lever och ni kommer att leva. Den dagen skall ni förstå att jag är i min fader och ni i mig och jag i er. Den som har mina bud och håller dem, han älskar mig, och den som älskar mig skall bli älskad av min fader, och jag skall älska honom och visa mig för honom. Jon 14:18-21

 

Jesus svarade: ”Nu tror ni. Den stund kommer, den är redan inne, då ni skall skingras, var och en åt sitt håll, och lämna mig ensam. Men jag är inte ensam, eftersom Fadern är med mig. Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen.” Jon 16:31-33

VAD SKA MAN GÖ MED RESTER=?!! ta tillvara på maten, man ska INTE kasta mat. Här fryser vi alltid in mat som blivit över, som...... tacofärs , tonfisk , literäkor...Sånt kan man över till  goda subs. Ok har du ingen smörgåsgrill så funkar det lika bra att grilla i våffeljärnet =). Har man INTE massa maskiner onödigt att KÖPAKÖPA!!!!! använder NI våffeljärnet går galant till massa tro mig.Blir en toastgrill ofta.

korvbröd
burk ton fisk eller stimlad skinka, tacofärs, räkor vad du har... tacofärs
massa god riven ost

2 msk creme fraiche eller cfeme ost
4 skivor ost
olivolja

 

Till toastgrill:Fyll bröden med ost, tacofärs och lite crème fraîche. Lägg dem i smörgåsgrillen , ringla över lite olivolja och stäng locket.Låt dem bli genomvarma o ÄT! Om du kör i ugn ha dem i bakplåtspapper.Blanda samman ost och tonfisk eller vad du har skinka och fyll bröden.Gratinera i 5- 10 minuter i ugnen på 225 grader.Gott!

 
 

 

creme freiche, grilla, grillat, korv, lätt, ost, picknick, tacos, tonfisk,

Kommentera

Publiceras ej