Nu har jag  bara 2 Johan falk filmer kvar att kolla mig igenom. Väldigt bra gjorda, ger en hel del känslor, starka scener och bra skådespel. O så e de inspelade i GÖTET!!!! I fredags var det säkert  kaos på bion Snabba Cash, men icke me Javi. Gjorde som Sötis köpte en bok. Böcker till filmer, brukar vara mycket bättre faktiskt. Men de är ju inte så konstigt, man får ju med mycket mer i böcker än i film ..  åkte hem och käka =) körde på tacos igen..


Man ska alltid ha en liten ouppnåelig älskling...en secret crush...brudar ni vet? vad jag pratar om. Första gången jag såg honom var i Italien, i framsidan av en Film tidning. Jag var SÅ säker på att han var Italo, MAIS NO. Till min förvåning var han svensk!!!??.... det har genom åren varit Robert DeNiro...Al Pachino....Sean Conery....BenicioDelToro........och nu är det Joel Kinnaman som spelar coola Frank W i Johan Falk... vilken munsbit !!




Fan skulle man ha en kriminell,  så skulle det ju utan tvekan bli Frank Wagner, man vill inte ha Joel Kinnaman vem är han liksom?!!!???VEM VILL HA HONOM? heheehehe
nej, det ska va FRANK. Waah…. kaaaanske hade man fått sig en liten titt på lite äkta.. My gaaad. Bad ass, med lite halv slirigt backslick och skägg, det är ju så. Frank Wagner, what a man, jag säger det.


Pillan , fast sen blir jag lite fundersam. Har jag inte dragits till en mafioso typ igen? …Hur var det nu, skulle jag inte dras till fest nördarna? Fan varför dras jag till, den kalla cooooooola typen?! En roll som gestaltar en kriminell?.....Har jag inte lärt mig än? Pillan vi får ta det imon med lite TINTO?!!



Jag är trött på att bli indragen i andra människors drama. Jag är trött på att vara snäll och omtänksam och bry mig om individer som bara ger mig skit tillbaka. Drar in mig i massa intriger och försöker måla ut mig som den elaka eftersom de förvränger sina ord. Vad är det frågan om? Är det jobbigt att se någon som vill fram inte bak? Bellas ....vägen går framåt. För en Ghetto brud som jag, e detta piss i havet jajajaj. Har man verkligen levt dynga tar man inte åt sig av små saker i livet. Är alla människor ute efter att förstöra för varandra? sång i Stenungsund i helgen WE LIKE.
Jag är trött på folk som säger att dom är pålitliga men så fort dom får reda på något som är privat så springer de till någon och berättar. Och sen berättar den för en annan. Sluta gör en höna av en fjäder! Jag är trött på all denna negativism. Styr upp dig själv och sluta va en jävla hata! Sluta fråga mig....Vem menar du i det här inlägget? För egentligen så är det riktat till ALLA som känner sig träffade, inte till någon speciell individ.


Eftersom jag e en riktig film tönt kan jag lugnt säga Mr.Kinnaman är grym skådis, och megasnygg han kommer göra megasuccé i Hollywood. Det kan vem som helst fatta


Chocolate Cheesecake


200 g digestivekex
200 g maryland cookies
2 msk kakao av god kvalitet
125 g smör
2.5 dl kesella
400 g philadelphiaost
1 dl strösocker
1 st vaniljstång
3 st ägg
200 g block choklad


Topping:
75 g smör
3 dl strösocker
3/4 dl ljus sirap
1 dl vispgrädde
2 msk kakao
2 1/2 dl smuliga flingor eller lite kex


Ugn på 175 grader. Krossa kexen fint i en mixer och blanda smulorna med smält smör och kakao. Tryck ut blandningen till en botten i en form med löstagbara kanter. Förgrädda bottnen i mitten av ugnen i cirka 7 minuter och låt den svalna. Sänk ugnen till 130 grader. Vispa philadelphiaost, kesella, strösocker i en skål. Rör ner ett ägg i taget. Bryt chokladen i bitar och smält dem på svag värme i ett vattenbad i en skål över kokande vatten. Blanda chokladen i smeten häll den över kexbottnen. Grädda kakan i 130 grader i cirka 40 minuter. Smält smöret till toppingen i en kastrull. Rör ner socker, sirap, vispgrädde och kakao och låt koka upp. Sjud under omrörning på medelvarm platta tills kolan tjocknat. Bred smeten i ett jämnt lager ovanpå kakan och låt stelna. Låt svalna i kylskåp minst 1 timme innan servering.


 

 

 
 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej