Vid upprepade tillfällen under årens lopp när jag gick i skolan, hade jag problem med språket. Vad det flera lärare som förde  fram tanken om att jag borde skippa spanska och gå över helt till svenska. Det fanns andra alternativ tyckte papá y mamá, spanskan har fördelen av att vara ett av världens största språk. Jag har många gånger undrat, hur läraren tänkte?

Flera år efter fick jag reda på att jag är dyslektiker så vilken tur att mina föräldrar stod på sig.

 

 

Om att känna sig kluven:

Att sjunga titt som tätt i småkyrkor älskar jag. Det är speciellt eftersom man kommer så nära publiken. Men när tanten frågade ...frågan som DE alltid ställer.....sa ja ”landet ingenstans”o log.

Till frågan de alltid ställer, vart kommer du ifrån?men du ser juh inte Svensk UT?!

 

jag är svensk....modern svensk

 

Jag e född som Luxor barn i Motala med utlänska  föräldrar, detta har lett till att jag varken hör hemma i Sverige eller nån annastans, här är jag en djävla svartskalle och i sydamerika är jag en Svensk. I Spanien är man india..bla..bla....I min värld kan jag säga att jag växte upp med två arbetande föräldrar efter det var det Svensk skola. ...

Japp jag e modern svensk. Jag har växt upp med "små grodorna" och Julkallendern, solstollarna, etc

Jag har  Svenska värderingar, men ändå har jag mitt kulturella arv från mina föräldrar, de har gett mig min arbetsmoral och lärt mig att aldrig ge upp. Papa lärde mig sång musik och politik!!Hur viktigt det är att inte utnyttja samhället. O ja, jag har vissa beteenden som kan vara svåra för hel svenskar att svälja. Jag har stake ajjajaj

 

Japp, jag är från landet ingenstans ajajjjajaj. Hm sen när jag åkte därifrån, kom jag på. Att de är de, som är kluvna de ser Sverige med gammla ögon....för jag vet ju vem jag e....projektering!

 

Jag har varit handikappad av min tå. Men förra veckan kom jag på att jag kan spinna=)??!! så det blev ingen vila. Träningsnarkoman ? e frågan=?

 

 

En månad som stavas fotbollsfest varenda kväll. Fortfarande finns de folk som e jäkligt sura att Sverige missade VM. Sveriges VM-insats skulle blivit en enda uddamålsförlust a´la Italia=(.... och inte en magiskt guldvaskande fotbollsdröm såsom 94. Arga Italienare ringde flygplatser o tidningar för att veta vart lansdlaget skulle landa för slänga tomater på dem. Hehhehe!!!persone appassionate

 

Jag håller mig till gruppen fotbollsälskare som suttit där och glott på så många matcher det bara gått. Saknar mi viejo i detta läget, för honom var detta fest HELLAAA vägen.Fotboll uppskattas av en bred målgrupp, rik som fattig, ung som gammal, svart som vit, kristen som muslim, kvinnor som män.

Ytterligare ett plus att jag gjort mig av med, min dansanta jäveln som var anti fotboll.Som inte visste vad offside var=/...?que tragico el voludo

 

Maradona go go !: Är man bra på något, visa det, det betyder inte att man vill vara bättre än någon annan, utan ta det som en resurs ni kan be om råd eller utnyttja när ni behöver det, man ska inte gömma sig bakom Jantelagen, där man inte ska ticka ut.

 

cultura ....Hemma hos mamá  hittade jag en mate idag=) i ett skåp i köket. Mina föräldrar har lärt mig min mattradition, i utlänska länder är maten en del av den man är,...fast man blir gammal indifierar man sig genom maten.= KULTUR

Då tänker jag på då jag var liten, och mi viejo satt med sin mate. Mate dricks enligt tradition med bombilla ur en kalebass. Och jag minns, hur jag och min syster drack. Även om jag hade för mycket socker i=)

 

 

P.S Jag kan national sången =) Vilket alla i ett land borde respektera o kunna=/