Aj aj …helvete

fan DE tappade mig =( ok nu föll jag med huvudet före.... bula i huvudet.
Detta var ju inte bra alls……………………………….... Ont i skallen... känner mig plötsligt ensam i vakuumet.... Att glömma känslan och rädslan är som om man ger upp minnet av min existens ... Jag kämpar för att få vara som alla andra, att vara den dottern ... Jag vet inte vad jag tycker om den här att falla igen….Fansen detta fick mig att tänka på saker igen . Jag vet ju att det inte var meningen.


Har haft en bra födelsedag sol, kunde inte varit bättre. Den var rak o simpel  …enkel ”sincero”.
Pillan o barnen bjöd på överrasknings tårta som var så god =)... Tårtan var av choklad o godis, kan det bli bättre. Kan ni fatta att hela familjen sjöng för mig, de var en känsla att bara sitta o lyssna.

Vi drack vanilj drinks…=)……Snurrig i bollen åkte jag till mamma för att sova. Men hon var inte där , så jag gick en sväng i Hjällbo träsket o letade efter henne …..mitt på natten =(…inte bra.
Jag o Al busade runt i parkeringen med en ”Gordon Negro" flaska tills vi hitta henne.

Herregud dagen efter skulle jag sjunga i tre ställen…=? …inget bra. Tack för alla gratulationer här i bloggen, genom sms och på facebook. Alla fina tankar om min kropp o läge GRACIAS, det värmer.  

Cyklat på cykeln, hela helgen fram o tillbaka och de gick riktigt bra. Förbereder till inspelningen av musikal plattan, spänande. Sex valda låtar ...men måste hitta sex till??!!Jag e så glad att få göra detta, äntligen visa rösten som jag vill. No latino bullshit. Sen blir det massa spelningar sep innan Mexico, ME LIKE..=)


Bra konsert igår, spenderade en del av förmiddan i sakristian. Men en stund innan konserten fick jag lust att gå på toa.  Problemet var att den lilla gamla kyrkan hade toalett vid ingången inte i sakristian. Andades långsamt för att inte få panik. Fick springa genom hela publiken till toaletten. Tio minuter innan konsertens början!!!!……. Så när jag sitter på dass börjar de ringa kyrk klockorna…=/…. När prästen presenterar mig fick jag komma direkt ut från toaletten..=/….. Roligt värre, men värst pinsamt!

Till The muppet show i Estocolmo: Dear Kermit and Miss Piggy.Javi vill ha sina pengar, har du inte dem ta ett lån. Jag är ingen bank.Börjar tröttna på riktigt, anledning att jag inte sätter ut ditt namn är bara för respekt för din andra halva.
  
Brownies med godis strössel
 

350 g smör
6 dl strösocker
3 dl kakao
1 dl ljus sirap
0.5 tsk salt
6 st ägg
3 dl vetemjöl
400 g vit choklad
300 g godis mashallows
Glaze:
3 dl vispgrädde
1 dl mjölk
1 dl ljus sirap
1 tsk malen ingefära
400 g mörk 70 %
Valnötter till garnering eller strökaramel , barn gillar det mer.


Sätt ugnen på 175 gr Vispa smör och strösocker vitt och poröst. Blanda i kakao, sirap och salt. Rör i ett ägg i taget och vänd sist ner vetemjölet. Hacka chokladen grovt och vänd ner den och hela valnötter i smeten. Lägg ett bakplåtspapper i botten av en plåt med kant och fyll med smet. Grädda kakan i mitten av ugnen i 20 minuter. Prova den ska vara lite kladdig. Låt kakan svalna. Glaze: Koka upp vispgrädde, mjölk, sirap och malen ingefära och ta av kastrullen från värmen. Hacka chokladen och rör ner i den varma mjölken så att chokladen smält. Bred ut glazen över kakan, låt den stelna i kylen och skär sedan i rutor.

Jo, till alla nybörjare =0

TIGERKAKA

50 g smör eller margarin
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker med äkta vanilj
2 msk kakao
1 msk vatten
smör eller margarin till formen


Smält matfettet och låt det svalna.Vispa ägg och socker pösigt. Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver och rör ner i äggsmeten. Tillsätt matfettet och mjölken.Häll 2/3 av sockerkakssmeten i formen. Blanda kakao och vatten i resten av smeten. Häll på den mörka smeten och drag med en gaffel genom smeten så att den färdiga kakan får ett marmorerat utseende. Grädda tigerkakan i nedre delen av ugnen i 35 minuter


 

 

Kommentera

Publiceras ej