Knäck snart är det dags att göra knäck. Själv föredrar jag sådant som inte är blandat med annat skumt...=( Råvorna ska liksom tala för sig själva det brukar liksom bli bäst så. Jag föredrar därför choklad utan nötter och frukt. Knäck ja, gärna utan mandel.....med sirap= KOLA

Knäck mig = JAVI, visst kan det kännas så ibland. Just i den stunden känner jag mig nöjd över mig själv, känner jag mig stark. Laddar för konsert.

Gick ni på julskyltning i helgen? Det är något jag saknar med att bo på ett mindre ställe , hm...kanske hamnar jag där i framtiden=?...... Det är mysigt när alla ger sig ut och kollar skyltning, dricker glögg i någon kvällsöppen affär, varför finns inte detta i storstäder? Finns typ bara i NK. NK’s skyltning har alltid varit något särskilt, enda sen jag var liten.Glittrande tingel tangel, saker som rör sig och mycket att titta på. Men de senaste åren har det varit avskalat och skittrista teman som gällt....kanske inte lika mycke SNABBA CASH???? Jag har blivit superbesviken......

 

Älskar saffranskaka

  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 200 g smör
  • 1,5 dl mjölk
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 påse saffran

 

Vispa ägg & socker pösigt.Smält smöret & rör ner det med mjölken. Kavla lite på saffranspåsen så det blir finfördelat.Blanda mjöl, vaniljsocker, bakpulver & saffran. Rör ihop allt till en slät smet. Grädda i bröad sockerkakasform 175 grader 35-40 min

 

 

1 kommentarer

Anonym

16 Dec 2012 11:19

ajajajajajjj gött :D måste testas!! stor kram,/////Johanna

Kommentera

Publiceras ej