Något gott till midsommar med mor =)räksemlor festligare än platta räksmörgåsar.....

Om johannes han som kom före han som var vacker som smör, som vi vägrade tro i våra hjärtan men stark och visste allt Elisabets son...... "Jag döper er med vatten för omvändelsens skull. Men han som kommer efter mig är starkare än jag, och jag är inte värdig att ta av honom hans sandaler. Han skall döpa er med helig ande och eld. Han har kastskoveln i handen och skall rensa den tröskade säden och samla vetet i sin lada, men agnarna skall han bränna i en eld som aldrig slocknar.” matt 3:11-12.....

 

 


Räksemlor

Frasiga frallor
Smör
Några salladsblad
Skagenröra
Handskalade räkor
Citron
Hårdkokt ägg
Dill kvist


Skiva av toppen, gröp ur lite av brödet, för att få plats med fyllningen.Fyll med allt gott du får plats med och på med locket.njut =)Åh halleluja! ❤ o varför inte dricka vatten till det.... vatten som står för så mycket ..

 

Min skagenröra=)ca 500 g räkor en på skalade brukar ja köpa , 1 dl majonäs, 1 dl fil men ta vanlig!!!!=) eller créme fraiche, 2 msk kaviar ja kör med garant =) färsk dill har du inte fäsk kan du fryst se till att denrinner av, inte är  fryst när du häller i den, 1 citron, salt, svartpeppar, tsk dijon senap.BRA! för smaken.

Hacka räkorna blanda med majonäs, fil eller creme, caviar , rom om de du köpt o hackad dill. Krydda med lite pressad citron, salt och svartpeppar.Glöm inte senap de e GÖTT. ...gräslök vilket ja skippar för min mage.

 
Salt, bröd, citroner, dill, fest, fika, majonnäs, midsommar, njut, peppar, skaldjur, ägg,

Kommentera

Publiceras ej