En gång när ja skulle in till repetition tyckte folk det luktade kaka …öhhhh…=? De var ju jag då. Alla som hållit i mig vet att jag e = Vaniljdoft! bara älskar lukten av vanilj, ALLA parfym som har den doften. Här har de så MASSA starka vaniljdofts parfymer. En sak är säker, min passionerade eld för dig kommer aldrig att slockna.

Olycka:
varför har man olja vid en scentrappa? Jag halkade på trappan och har ett stort sår på knäet, man kan fortfarande se ränderna efter trappan=?.....

Jag brukar ofta tänka ………. O tänka …o tänka…..O de e ju bra liksom. På hur allvarligt jag kan ta vissa stunder. Hur viktigt jag kan tycka att en sak är. Jag kan ligga vaken och fundera över den DÄR saken ..FAN!!!Det kan uppta hela mitt fokus i flera dagar. Men så, när det där superviktiga passerat kan den verka obetydligt. Fasen jag ska sluta leva så, ja e trött på leva så. Jag vill acceptera nuet och ge jag mig själv makten att stanna kvar eller gå vidare…. o ja e klar att gå vidare.




Stämmer att man mognar när man reser, man blir starkare. Idag när jag gick uppför gatan, kände jag mig annorlunda. Detta året har varit turbulent med massa förändringar, jag stängt massa cirklar. Samtidigt har jag lyckats göra klart visa personliga mål, som jag hade. Så Clay Josefson, du hade fel där, du har ingen aning om hur jag räknas när jag lyckas. Mina mål e mina egna=)…..

Till Pillan vilken besvikelse, men du påminner mig bara att jag är klar med mitt förflutna. Något jag kommit på med denna resa. Jag vill lägga locket på. Han fick fängelse. THE END! RÄTTVISA.


Mia Sorella de ord du sa till mig häromdagen GRAZIE bella. Just nu behöver jag dem, jag är inte flickan från igår. Vi har ombyta roller. Och det är bra och dåligt på många sätt.

Om det yrket jag valt….. eller om det valt mig …vet ej?


Här går jag omkring och ger lektioner i Lyrical o glömt bort lite vad det hela går ut på!!! Jag vill leva stunden, i mitt liv. Uppleva det här ögonblicket med hela mig. Ja ska fan låta, tankar , MÄNNISKOR som inte har någon betydelse i nuet, fladdra förbi som ett MOLN och jag kan välja att TA FRAM ETT PARAPLY jajajjajajajaja. Så kan ni stå där o gapa, för ja har mitt paraply, KÖP ETT EGET jajajjjajaj. Jag tänker inte låta dem ta fokus från den här stunden…… mitt liv IGEN.


Här nere finns ingen Marabouu har gjort min egen mousse med Dulce de leche. SKIT GÖTTTTT..JO, tänk på att de är 35 grader här=)





Manjar MOUSSE


200 g mörk choklad 70%
2 äggulor
2 msk socker
1 msk espresso kaffe
1 msk rom eller whiskey
2 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
1 påse kola (manjar)


Krossa chokladen genom att slå en oöppnad förpackning i bänken ett par gånger. Smält chokladen i en skål över vattenbad en kastrull kokande vatten . Vispa gulor med socker vitt. Blanda kaffe och sprit i äggsmeten. Vispa grädde och creme fraiche tillsammans till lättvispad konsistens.  Blanda ner chokladen i äggsmeten. Vänd ner den lättvispade grädden lite i taget. Hacka kolan och blanda i moussen, spara lite till toppen.

 

Vaniljglass

2 ägg
1 1/4 dl socker
2-2½ dl standardmjölk
1 vaniljstång
2 dl vispgrädde


Dela vaniljstången på längden och dra ur fröna med en sked. Lägg i stången och fröna i mjölken och sjud blandningen ett par minuter. Vispa upp ägg och socker pösigt och tillsätt den varma mjölken under omrörning mjölken. Sjud glassblandningen under omrörning tills den börjar tjockna. Låt glassblandningen bli rumstempererad och ta ut vaniljstången. Rör i vispgrädden. Sätt ihop din glassmaskin enligt beskrivningen. Kontrollera att omröraren roterar när du sätter igång glassmaskinen.

Häll i glassblandningen medan omröraren är igång, annars fryser glassen fast i botten. Glassen kan se lite klumpig ut i början men det är ingen fara, den går ihop senare. Kör glassblandningen i ca 40 minuter eller tills glassen är fast och omröraren inte längre roterar. Skeda upp glassen försiktigt utan att repa kylblocket.


 

    

Kommentera

Publiceras ej