Godmorgon! borde ha vaknat tidigare än vad jag gjorde idag men ibland är det bara så skönt att få sova ut och framför allt sova så mycket man vill men endå så är det inte riktigt så för mig för jag har ju. Al på besök är kiss&bajs nödig och vill ut..då är det bara att palla sig upp annars får jag dåligt samvete.

Pillan ringde nyss, vi pratade om teknik. Här bor vi med datorer, internet o telefoner bla bla… Men om elen slås ut, e det kört??!!! Vi kan ju ha vad som helst, men utan el e det värdelöst.Snacka om att naturen är mäktig, människan e rätt liten .....?!=(…..

Är fortfarande hemma hoss mig men åker till mamma, jobbat hela helgen så min snälla mamma gjort bullar som skal ätas, underbart när folk kan ställa upp det betyder så mycket.

Så igår sket jag fullständigt i Melodifestivalen, förlåt med all respekt...men who gives a shit ??!!!jag kom på hur less jag va, är på hela karusellen!Finns viktigare saker i livet än schlagern.

Jag var ur stressad hade tre gigs att sätta på en dag. Orolig ang jordbävningen i Chile. ... Vad som sägs nu... ?=((….. Men tycker lite synd om PY hon är bra o spännande skulle viljat sett henne i Finalen. Det är alltid så kul att se och höra "gamla" schlagerstjärnor! Men igår ikväll fick jag kvällningar melodifestivalen betydde NOLL för mig.

Jag hade tårar i ögonen när jag jobbade. Det är väl normalt att plattorna rör på sig, men är det normalt att det sker så många stora jordbävningar med tsunamis som följd? Det är normalt med orkaner och torka också, men när det blir mer och mer konstiga naturfenomen som inträffar allt oftare blir i alla fall jag lite skraj.

Flygplatsen i huvudstaden Santiago är stängd i flera dagar framöver. Det är svårt att komma fram på telefon, om man ringer från Sverige till Chile. Michelle Bachelet, räknar med att två miljoner chilenare har drabbats av skalvet. Inrikesministern angav att cirka en halv miljon bostäder har förstörts.

Skalvet 8,8 var ett av de kraftigaste som uppmätts under de senaste 100 åren, många gånger kraftigare än det skalvet i Haiti förra månaden. Concepción är den största staden som ligger närmast skalvets epicentrum i centrala Chile. En del av min släkt bor där, de ända som fanns kvar från mamma. Jag e så nervig jag orkar inte titta mamma i ögonen. Är hemma hos mig och försökt följa varje minut och se vad som händer i Chile just nu. Frustrerande att inte kunna kontakta sina släktingar medans man känner att oron börjar ta över. Nu är det bara att vänta och se så att ingen har skadats........

Bilder SHIT!!!! Otaliga är hemlösa efter jordskalvet. Jordbävningen hör till de kraftigaste under de senaste hundra åren och är ett hårt slag mot vackra Chile. Jag skulle varit där nere just nu?!känner mig ännu konstigare…tomare.


Suttit lite rastlöst o läst in texter, blev inget bra... floorwork…..själv?.. kollat på Twilight New Moon som minst sagt var en underlig film men så vacker ….så fin historia. Jag e fast!
Känner att jag e för ofokuserad i skallen för att orka va bloggsocial osv... sorry för det..



Magen är väl sådär... får se vad som händer... inte meningen att man ska ha halsbränna när det är hur trångt som helst i matstrupen...de bara kommer upp. Jag tror det e nerverna.
Nu blir det springa... hoppas jag e piggare sen. Ja, o att jag inte halkar.. Kväll= då ska jag ner i tvättstugan, fightas me maskinerna...... men nu


Nu frukost!

Kommentera

Publiceras ej