Nyttig frukost! Vill ni ha tips om vad kan vara nyttigt. Bli lite, lite nyttigare. hyfsat hälsosamt recept? Mycket fibrer iallafall! Lite fett och socker måste man ju ha i om det ska smaka. Ha i en massa hackad choklad eller doppa dem i choklad. Om du vill.


Musli kakor

25 g smör, 1/2 dl socker, 1/2 dl mjöl, 1/2 tsk bakpulver,1 dl musli, 1/2 dl russin

rör smör och socker, rör i mjölet och bakpulvret och sen muslin och russin. Klicka ut på en plåt  och grädda i 175 grader tills de fått fin färg ca 15 min.


"Super 8" langar fram en buffé av choklad med kräckeffekter som mättar lagom. Men samtidigt är det en kopia av The Goonies , som ja o lilla gänget ÄLSKADE.  Visst lite, nyskapande, och oerhört sympatisk. Kidsen lägger kraft i det farliga uppdraget att rädda staden och sin kära kärlek. Jag är över trettio år och jag älskar det. Nene!den får mig att känna mig, liten igen som när vi lekte med Tuttan...=) ......kommer du ihåg? jajajjajajaj.
JJ Abrams är bra,  man glömmer att han inte gjort så mycket. Inför ”Super 8” har han hittat en mentor i S Spielberg. Farbror Spielberg som har gjort en drös fantastiska rullar som ”Närkontakt av tredje graden”, ”E.T.” och ”Goonies”, filmer som går i samma anda. Visst blev ja en kid igen, men den saknar något?=?......fast....=? Ett filmäventyr är det, och ibland räcker det med.

 

 

Kommentera

Publiceras ej