Ojoj, nu händer det mycket här hemma måste jag säga! EN GUL VÄGG äntligen  thanx mr Tango.....Det där med ett lugnt och fridfullt kommer nog inte riktigt passa in i min framtid nästa år, men jag klagar verkligen inte! Härligt. Jag ber om ursäkt lite så här i förtid om det blir svårt för mig att uppdatera bloggen varje dag, den är inte min första prioritet, men den ligger högt upp på listan, det kan jag lova.

Hur som helst.Jag funderar över varför jag helt plötsligt har börjat vakna upp igen så här mitt i natten. Det har kommit tillbaka denna vecka. Tidigare har jag kunnat vakna till men har då direkt kunnat somna om... så varför har jag nu återgått till denna nattvakenhet? Jo, jag tror jag vet vad det kan bero på... Jag har jag druckit kaffe på eftermiddagen. Inte bra ska sluta med det!Det är en liten skillnad i mina rutiner som kan vara svaret på min nattvakenhet. Så nu dricker jag BARA rogivande CAMOMILLE med EN sked honung......



MMMMMMmmmmmmango

2 ägg
2 dl socker
200 g mörk choklad
80 g smör
1,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 g chokladchips
0,5 l mangosorbet


Smält smöret i en kastrull och lägg sedan ner chokladen i småbitar, rör tills all choklad har smält. Ställ kastrullen åt sidan medan du vispar ägg och socker pösigt vitt. Ner med chokladen i det pösiga och rör ordentligt. Mjöl, salt och bakpulver blandas i en egen skål och hälls ner i chokladsmeten. Till sist rörs chokladchipsen försiktigt ner i smeten. Låt vila i kylskåp minst 2 timmar.
Efter två timmar, sätt ugnen på 175 grader. Lägg upp kluttar av smet på ett välsmort bakplåtspapper. Baka av långt ner i ugnen i ca 15 minuter. När du tar ut kakorna ska kanterna vara helt bakade, men mitten kan vara lite kletig, då blir det segt och gott. Låt kakorna svalna innan du bygger dina kakburgare. En kaka, en rejäl klick mangosorbet och en kaka till. Tryck ihop. Ställ alla burgarna i frysen.


Kommentera

Publiceras ej