Jag bryter tystnaden med att dela med mig av en av de saker som upptar mina tankar just nu.Dessvärre har vintern spridit snuvan även hem till mig.Utmaningarna vi ställs inför i det här livet…spelar ingen roll vad vi har, vad vi är...i slutet har vi bara livet vi fått…och kärleken till GUD AMEN

 

Det började så bra. Jag var hemma med en liten galen katt, och vad passar bättre en kall onsdags morgon än att ställa sig och baka? Mamá hade tre stycken riktigt groteskt övermogna bananer. Nu fick de möta sitt öde i form av muffins.

Att korsa banan med muffins är inte precis nyskapande, men det är gott.Eller, rättare sagt Al tyckte smeten var god. Muffinsarna blev fullständigt kontaminerade av mitt ytterst beklagliga val av choklad. Jag köpte ICA's Ekologisk Mörk Choklad märke=(. Akta er för DEN!!!!!Besk, bitter och med en eftersmak som är ytterst plågsam. Dessvärre upptäckte jag inte detta förrän vi smakade på de färdiga muffinsarna. Köp en godare choklad än den jag valde, så vet du precis vad du ska göra nästa gång du har övermogna bananer.

 

Banana bread muffins
300 gram vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 krm salt
2 ägg
2,5 dl farinsocker
0,5 tsk vaniljpulver
3 riktigt mogna bananer
125 gram smör, smält
1,25 dl gammaldags mjölk
100 gram choklad

 

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. 
Vispa ägg, farinsocker och vaniljpulver riktigt fluffigt. 
Blanda ned mjölk och smält smör i äggvispet.
Sikta ned mjölblandningen och vänd därefter ned den i smeten med hjälp av en ballongvisp.
Fördela smeten i tolv stora muffinsformar, gärna i en muffinsform som ger stöd. Grädda muffinsarna i mitten av ugnen i 20 minuter

Kommentera

Publiceras ej