Under alla år jag har tittat på film har jag försökt att se allt jag kommer över av gangsterfilmer.Jag har alltid varit fascinerad av maffian och dess historia. På något sätt så dras jag till karaktärerna i maffiafilmer som Gudfadern och De Omutbara jag fångas in i deras livsöden. Gudfadern är helt makalös fotot är vackert, musiken är välskriven och manuset skriven av Mario Puzo själv som också bygger på hans bok, är fyllt av små detaljer som gör att allt knyts ihop på ett väldigt snyggt och genomtänkt sätt av F. Coppola. 

 

Jag blir lycklig när en ny maffiafilm kommer förväntningarna är skyhöga.Idag såg jag Gangster Squad med Sean Penn Nick Nolte.Filmen handlar om ganster Mickey Cohen ,och hur en specialstyrka byggs upp för att kunna förstöra honom. Men filmen var ett skämt,en kalkon rulle.Visst titta på den om du vill se de snygga kläder men fy fan vilket skämt till film. Emma Stones femme fatale är slätstruken i jämförelse med kända femme fatales som Rita Hayworth.

 

 

Varför var Penn med denna film=?Tillslut saknar klädera glans så det ser rent fattiga ut=?  Allt i filmen hade man sett tidigare det var en dålig,parodi på det Omutbara.Det fanns ingen fokus på karaktärerna alls, varenda karaktär är som dålig karikatyr av förebilderna inom genren de försöker kopiera. Blodtörsten tar över hand med massa actionscener utan någon direkt logik. Filmens största besvikelse,var att inget stannade kvar i minnet. En ationrulle som blev en action komedi, skådisarna levererade inte alls.

Kommentera

Publiceras ej