Mys tårta gjort by me voila!Jo de e Prinsestårta fast egen design jajajjajajaj=)

 

Just nu är det fint, trevligt sällskap, vin så klart, sena nätter och tidiga mornar o träningar. Massa kramar och viskande ord halv fem på morgonen som får en att längta himla mycket.  Studio inspelningar =).Glass, promenad och soffläge tills …..Vakna upp och bestämma fina saker. Gud, vad var det jag sa för bara någon månad sen. Att aldrig aldrig känna såhär. Precis så sa jag. Lovade jag. Nu är allt inlindat, påbörjat, farligt och det bästa jag vet. Idag gick jag upp 06:00 vilket inte är okej. Men jag klarade det. Bakade bröd, frös som fan…hm höst = TE !!!!!ME LIKEY

 

Så var dags för Kräftskiva i helgen Mys 30 års fest =) Mys lilla vita tält o mina tårtår med svenska krokodil kräftor, och pajer så långt ögat kunde nå. OST!!Fint!Massa Mys och pussar. Pillan va med=0

Min mage har gått in i väggen. Igen. Aj. Aaaaaaj. Kräftorna lever i mig=? Det är lång tid att ha ont. Samtidigt har jag mödosamt jobbat varje dag. Idag går det inte mer. Jag måste vara hemma imorrn, och vara lite sjukis. Blä. Jag vill bo på min toalett, gömma mig under täcket och inte se eller tänka på mat. I alla fall, hjälper det mig på traven med att inte äta godis. Jag är inte sugen på någonting. För det har gått sämst. Så sämst att jag inte ens tänker kommentera saken vidare. Dessa krämpor jag numera lider av har förstörde INTE min helg. Nej. Den har varit himla fin.

 

Jag känner hur regnet letar sig in. Under min hud. Trottoaren under mina fötter som är dränkta i vatten. Håret som droppar och rinner längst mitt ansikte. Tårarna blandas ut med regnet, jag vet inte vad som är vad. Studsar mot huden. Som elektriska stötar varje gång. .....Det får mig att känna mig mer levande, fast jag egentligen på ett sätt, är död inombords...... Himlen känner med mig…..fan fast ja lever. ....JESUS e med mig INTE, me dig.....Föstår du nu. Visst JAVI kommer ihåg ALLT i detalj. HM kommer du ihåg? Jag kommer ihåg hur ditt spott, träffade mitt ansikte. Skillnaden från då o nu, är att jag var rädd för dig då. Men inte nu…Jag känner ingenting, de e TOMT.

 


Jo detta skriver jag ut, så ALLA fattar vad jag får för hotelser dagligen via mail eller inlägg, roligt va?Jo min mammas namn stavas inte Garciela stavas GRACIELA bara de gör det hela mer Tragisk!!!men ja tänkte att man står väl för de man skriver?! IP står ju där varsågoda:

GARCIELA  ([email protected]) om After Eight.....=?:IP: 146.21.1.20

OYE PUTA
NI SABES BAILAR
CABRONA DE MIERDA

 

 

Prinsessbakelser

10st
200 g rumsvarmt smör
3 dl strösocker
3 ägg
4,5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
0,5 tsk vaniljpulver
Citronkräm:
1 ägg
1 dl strösocker
1 citron, pressad saft och hälften rivet skal
50 g smör
Fyllning och garnering:
3 dl vispgrädde
0,5 liter färska jordgubbar
1 msk florsocker
500 g vit marsipan
50 g vit choklad
1 dl plockade röda rosenblad

 

Vispa smör och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget. Tillsätt mjöl blandat med bakpulver och vaniljpulver. Ställ stora muffinsformar i en muffinsplåt och fördela smeten i formarna. Grädda ugnen 25 minuter. Ta muffinsarna ur plåten och låt dem svalna.

Citronkräm: Rör ihop ägg, socker, pressad citron och citronskal i en liten kastrull. Låt blandningen bli varm, rör hela tiden. Blandningen ska tjockna men får inte koka. Ta från värmen och tillsätt smöret, i klickar. Rör tills smöret smält. Låt krämen kallna.

Vispa grädden. Mosa jordgubbarna i en skål med en gaffel. Blanda i florsocker och ½ deciliter vispad grädde. Skär av topparna på muffinsarna och ställ dem upp och ner. Dela varje muffin i tre delar till tre minibottnar. Lägg på ett lager citronkräm, tryck på en botten, lägg på ett lager jordgubbsgrädde och tryck på sista bottnen.

Bred sedan ett tunt lager grädde runt om bakelsen. Lägg en klick grädde på toppen och forma den toppigt som en miniprinsesstårta. Enklast är att arbeta med en slickepott eller smörkniv. Kavla ut en bit marsipan tunt. Lägg biten över en bakelse så att det täcker. Skär bort överflödig marsipan och gör likadant med resten. Smält chokladen försiktigt i mikro eller vattenbad. Chokladen ska vara ganska trögflytande. Ringla smält choklad över bakelserna.

 

Kommentera

Publiceras ej