Måste bara säga till er att inte köpa chokladen från After Eight mint
Stor varning på den, den är underbar & smälter i munnen. Man blir beroende! Kom inte & säg annat än att jag varnade er…

 

After Eight kaka


100 gram smör eller margarin
100 gram After Eight eller andra mintchokladkakor
2 st ägg
2,5 dl vetemjöl
2,5 msk kakao
1,5 tsk bakpulver
150 gram After Eight eller andra mintchokladkakor

 

Smörj och bröa en form, helst med löstagbarkant, ca 21 cm i diameter. Smält smöret i en kastrull på svag värme. Dra kastrullen från värmen och bryt ner mintchokladbitarna. Låt smälta och rör till en jämn smet. Vispa ägga och socker pösigt och tillsätt sedan chokladblandningen. Rör om noga. Blanda mjöl, kakao och bakpulver och rör sedan ned blandningen i smeten.Häll smeten i formen och grädda i 18 minuter i 175 grader.Ta ut kakan ur ugnen och täck toppen med mintkakor.Grädda i ytterligare 5 minuter för att kakorna ska smälta och bred sedan ut dem så de täcker hela toppen av kakan.Låt stelna och ta sedan bort formens kant. Förvara svalt.

 

Att sätta gränser är att vara någon, att ha identitet och integritet. Förmågan att sätta gränser är nyckeln till känslan av värdighet och självrespekt. Det som brister hos så många i vårt samhälle idag


Kolla vad jag hittade och köpte idag, after eight, den är INTE ny? Jag är ju stort fan av choklad =) …..mmmmmmmmmmmmmmint ..... After Eight är ju en klassiker, som jag faktiskt gillar! Mi viejo köpte alltid en paket till la familia när ja var liten.
För övrigt känns det som om mina tinningar och huvudet ska explodera. Eller så (haha) var det så min hjärna svarade på att lära sig något nytt.... Hursomhelst. Jag tänker bädda ned mig i sängen med dator och lite böcker ett par timmar. Men jag är glad att "dagen är slut" nu
Och visst är det OK att äta After Eight …låda…rulla i studion imon jajajjjajaj

Jo, om man tappar rösten o sen får ont i ryggen har man ju inte teknik kroppen …..alls . FACTO e faktum så det bara.Tänk att hålla på så många år o inte ha någon rutin?=?. Stackars kvinna? trodde mer om henne!

 

Kommentera

Publiceras ej