Mina drömmar som är så annorlunda idag....så säkra idag .Jag går Herrens väg halleluja.... Drömmar blir så passande, de serveras till kaffet efter högmässan ibland .Som ja älskar att doppa i te. Jätte goda att baka men de första jag bakade =? smakade lite mycket olja.De smakade FÖR mycket rapsolja, jag hade i 1 dl, som man skulle. Så jag TOG bort det helt enkellt =) ta ut smöret ur kylen en kvart innan ni börjar baka, så det blir varmare och mjukare än om det komemr direkt från kylen.......

 

Drömmar .....Vaniljdrömmar

 

40 st typ ca20 stora, 200 g smör,margarin,SMÖR e GOARE i smak tänk på detta,,2,5 dl socker, 3 msk Vanillinsocker ja tar alltid mer=), 5,5 dl vetemjöl, 2 tsk Hjorthornssalt OBS!!har du ingen ta Bakpulver de går bra.  

1 tsk hjorthornssalt = 2 tsk bakpulver.

Vispa ihop smör, socker o Vanillinsocker,tillsätt vetemjöl och bakpulver .Rulla till bollar och lägg på bakplåtspapper. Grädda i ugn 150° 25-30 minuter.Njut......

 

 
 
 

 

 

bakpulver, fika, kakor, margarin, picknick, smör, socker, vanilj, vetemjöl,

Kommentera

Publiceras ej