Jag är så trött i varje liten muskel i kroppen. Tränar så mycket o sjunger så mycket.  I dagen är det 34 grader så ni kan tänka er, på en scen hur varmt det kan vara? Att vara morgon pigg. Jag hatar folk som sover hela dagen. Det klarar ja inte, jag e så morgon pigg. Det är bara så finns inte att ligga och dra sig flera timmar och aldrig vakna.

Denna jul låter jag mig inte häpnas av HM eller Kappahls underklädeskreaktioner Mais no denna år fick jag Fallabelas…..oj oj. Från att vara ett lite mer damigt och tantigt alternativ, har de hottat upp sig och trendat till sig ordentligt. Vad fint shiet. Att tanten hade tänkt på mig.=? Själv älskar jag  knästrumpor och INGET blommit, tycker jag bara är för söt. Köpte mina efterlängtade skyhöga pumps Hurra! Inte en dag för tidigt. 15 centimeter höga klackar att vingla omkring på….si mamá ett par till alltså nu har ja 152 st =)

Ben Afflecks senaste film, The Town. Det kan delas olika meningar om Ben Affleck som regissör. Jag såg filmen häromdagen och tycker den var riktigt bra, faktiskt en av de bättre jag sett på länge. Klart sevärd!

Nej, nej, jag är inte ett dugg avis, på er alla i Sverige. Eller jo, jag vill ha en gigantisk pälsmössa. Jag har ingen. Vill också ha en pälsmössa att mysa runt i under kalla, snöiga dagar …..=/…kan TOMTEN köpa en o spara GRAZIE MILLE!!!!!köp en i herrstorlek vill ha en stor en.


D;et som finns……..show..i min värld….. jag hade egentligen velat ha en fin present till världen, men vet inte vad.. och funderar på om det ska bli min "mission" till nästa jul, att komma på det perfekta att ge världen.,…..ja ska tänka på det. Men så var den bara DÄR!!!!!!

I år får ja den äran, ja ska ha en helt gratis konsert för den drabbade i jordbävning i Concepción.
Det tycker att det är så himla fint, när vi som har tillgångarna och orken hjälper till, och kan, hjälper familjer som har det tight, familjer som knappt har råd till mat under vardagen, då kanske deras önskan skulle vara att få fira en mysig jul, iaf med lite mat på bordet, eller önskade lite mer pengar för att kunna köpa en liten julklapp till deras barn. Under bar himmel ska ja sjunga två timmars konsert och i Harald Edelstams namn. Han som räddade min far en gång =). Ja är så lycklig, min pappa ler från skyn …..
Jag ska ge Chile en present, speciellt nu till juletiden, det genom min sång som jag fått av Jesus. För mig är det en väldigt stor och fin present och önskar att fler gav av den enkla presenten, att kunna ge av de man bara har.

Jag ska fundera ut något fint, till någon som verkligen behöver det nästa år……. Nu pratas det om att göra samma konsert i Stockholm=)….
Det är min mission blir min misssion…… wow



Jag tror på kärleken, jag tror på att alla människor en dag hittar den rätta. Är det då okej att testa sig fram tills den dagen man hittar sin rätta?
Mitt svar skulle bli självklart, kärlek är bra för människan, man behöver kärlek.
Närheten, kramarna, filmkvällarna, utekvällarna, myset på stan, pussarna, kyssarna, sexet.
Det finns dock en liten detalj som sätter allt på spel, inget av det som jag nämnde innan är värt det om man inte är glad, lycklig och har det roligt tillsammans.
Att bråka med den som inte är den rätta ännu är inte okej, det är inte värt den smärtan.
Det slutar med tårar, svek, illamående och risken finns att man slutar tro på kärlek..
Jag menar inte att man ska göra slut……. för att man bråkar. Men jag önskar att alla som har det jobbigt i förhållandet, sätter sig ner, tänker över allt.
Går verkligen in i sitt hjärta och funderar på om den lilla lyckan som kanske existerar i två minuter är värt smärtan som man känner resten av tiden. Jag tror att många faktiskt skulle tveka då



Chilensk Ceviche på pilgrimsmusslor

600 gram  pilgrimsmusslor

1 st  röd chilifruk

1 st  vitlöksklyfta

1 st  Schalottenlök

0,5 st  gurka

200 gram  vattenmelon

2 st  avocado

0,5 st  mango

1 st  citron

3 st  lime

60 gram  koriander

0,75 dl  rapsolja

4 skiva  vitt bröd

salladskott

salt

svartpeppar från kvarn

  

Kantskär brödet och skär i små tärningar, stek i en panna med lite olja tills de är krispiga. Salta. Plocka bort muskeln på pilgrimsmusslorna och skär dem i 1 cm tärningar. Skär gurka, melon, mango och avokado i osymmetriska bitar. Riv skal från två lime och citronen, pressa saften från alla. Grovhacka koriander, blanda allt och smaka av med salt och peppar. Lägg upp i skålar, toppa med krutonger och
färska salladsskott.


 

 

Kommentera

Publiceras ej