Idag var det riktigt kallt i GBG. Det sägs att det eventuellt kanske kan tänkas komma lite mycket snö i morgon! Jag tror, funderar tillsvidare på att man kanske eventuellt sätta igång en egen liten snöverkstad här hemma. Virkade snöflingor, snöflingor klippta ur papper, pärlplatttor som är snöflingor... Det finns gott om alternativ till den äkta varan


Avundsjuka.
Blir så förbannad då ni hela tiden söker fel i en, utan att själv ha kollat er i spegeln. För fula är ni säkert, då ni kommenterar anonymt. Då anser jag att ni har något att dölja. Och därför orkar jag aldrig gå på er, eftersom jag endast går på fakta till skillnad från er.

Osynliga anklagelser
Funkar inte på mig. Om jag har något jag INTE vill berätta, har jag en anledning. Jag e en jädrans rak ärlig person. Om jag inte litar på folk, så finns det en anledning. Vill du veta mer? Lär känna mig. Men ta inte åt dig om jag inte VILL säga mer. Hur mycket man berättar, bestämmer man själv.

Fattiga.
Har man lite pengar, står man för det. Det e OK att inte ha pengar.Ingen idé att ljuga om att man är rik. För tro mig, det märks ändå? Ni kan helt enkelt sluta ljuga för mig då jag ser rakt igenom alla människor. Man är mycket coolare om man vågar säga att man faktiskt inte har RÅD med något!
Dubbelmoral.
Haha, jag tycker att det är så roligt då folk säger ”Jag skulle aldrig kunna vara elak mot någon som jag inte känner!"HAHA? Med tanke på att de alltid brukade hälsa på mig på stan förr? Jaha? Vad hände med att  behandla andra som man själv vill bli behandlad? Skrattretande!

Vilken ensamhet.
Jag har inga vänner ! HAHA nej jag skoja bara. Jag är själv hemma till imorgon kväll och jag har varit riktigt effektiv här. Städat, lagat mat och bloggat samtidigt. Hur grymt är inte det? Hann till och med skalor igår och massa låt lärande. Jag trivs att bo själv, man hinner med så mycket mer då man hela tiden håller igång.




Ost

Kommer bli tjock  =( Jag älskar ost, men är absolut inget proffs på ostar. Det är ju hur gott som helst att sitta å plocka i sig små ostkuber på tandpetare, men vad mer skulle man kunna ha dessa smakrika ostar till? Nybakat bröd. Idag fick jag hem en vansinnigt god holländsk ost, denna med brännässla. Provsmakade flera sorter, men denna tog över! Oj så god! Denna ost måste jag absolut inhandla fler gånger! Den speciella smaken… Västerbottenost! Ja, den ÄR god! Och inte lik någon annan! Varför är jag beroende av ost? Det är frågan! Någon mer som är det? :|
ost, måste jag bara äta mer och mer! Grymt svårt att bara förtära måttliga mängder! =)….=(


Brie
vanlig hederlig brie.
Camenbert krämig och god var den.
Prima Donna hårdost med smak av kola.
Morbier en försiktig blåmögelost om jag minns rätt.
Chèvre lite smakrikare men väldigt krämig.
Brique de Jussac getost som var en av kvällens höjdare men luktar.
Saint Agur grönmögelost som var smakrik och mycket krämig. Mummmmmmmmmmmmms!
Rocastin fårost som inte gav så stort intryck.


Om ni ska prova vin, börja med de vita vinerna och gå sedan över på de röda. Tyvärr kanske jag ska säga för egen del, jag är mer intresserad av de röda egentligen och när man kommer fram till dem blir det lite mer kaotiskt och man har tappat lite av finkänslan i gommen. Här nere har jag skrivit skit god recept på lantbröd från Italien som man kan baka till osten=)...Jo, recept till grund deg till Pizza för många har frågat =)


Lantbröd med vitlök och basilika


1 liter vatten  
100g torrjäst
4 tsk salt
3 msk basilika
1 ½ dl hackad vitlök
ca 2,6 liter vetemjöl


Blanda torra ingredienser. Tillsätt det varma vattnet och vitlöken. Blanda väl till en smidig och deg. Låt degen jäsa till det att den fördubblats. Dela degen i 3 bitar o knåda degen till 3 bröd. Låt jäsa i 30 minuter. Grädda brödet på 175° i ca 1 timma. Du kan grilla brödet och servera som förrätt med färsk basilika, mozzarella, tomat och lite olivolja.


Pizzadeg  Grundrecept  
2 runda pizzor

50 gram jäst
3 dl fingervarmt vatten
1 tsk havssalt
7 dl vetemjöl  extra till utbakning
½ dl olivolja

Blanda jäst, kryddor, olja och fingervarmt vatten i en degbunke. Rör i mjöl, lite i taget, tills du får en fast och elastisk deg. Spara resten av mjölet till utbakning. Jäs degen i bunken under bakduk i ca 25 minuter. Små runda pizzor ska tryckas ut lite på plåten och gräddas ca 15 minuter på 250 grader. Till Pizza behövs tomatsås och OBS!!!!mozzarellaost.

                                  

Kommentera

Publiceras ej