I just wanna live don't really care about the things they say ........Jag har blivit beroende av bubbelbad.
Nu på sista tiden har jag spenderat en hel del tid i mammas badkar med massagestrålar och bubblor som är som balsam för själen. Det känns som att det är enda gången jag inte har ont alls, och över huvud taget känner mig rörlig i kroppen. Idag drack jag ett glas vatten medan värmen ångade omkring mig och jag låg nedsänkt bland bubblorna.....tänk att ligga i en bubbelpool nånstans och dricka champagne istället för vatten. För att det är härligt att ligga där helt enkelt, och inte bara för att slippa ha ont en stund. Har en sådan träningsvärk, lyssnade inte på läkare här dansar man för fullt. Ja. Och champagnen borde ju förstås vara rosa.....eller?


Och det är ju naturligtvis ett alldeles fantastiskt förslag. Jag längtar dit. Jag minns några kärlekar. Någon som bet sig fast. ….Någon som gav mig Toffifée ask (blääää!!!!!)och fotbolls biljetter och tyckte om mig men där allting runt omkring ville annorlunda. ME TOO.

Jag hade höga klackar och orkade inte gå en meter till. Så jag satt där, på en trottoarkant, och det var ljummet och det började ljusna. Jag minns inte vad vi pratade om i telefonen, men jag minns att jag mådde så bra. Men jag hade rätt redan där på trottoarkanten, att vi på så många sätt skulle va bra ihop?.....men det kan ju ta ett tag ibland innan man fattar riktigt hur.



Barnvakt? Hade lovat att dyka upp, fast läget för barn känns jobbigt just nu. Dukning och ballonger i rosa, bakverk med rosaglasyr, prinsesslekar och grand finalen blev en privat show till discodans till Melodifestivalens "Hero"  med en rosa discolampa snurrande, vilka små stjärnor. Gud tårarna rann..... "prinsesskalaset" var fulländat och när jag gick fick jag en stor kram. snyft tänk så lätt ett hjärta svämmar över....tror Bert skulle köpt det jajajajajaj

Att bara ge upp att släppa allt o ge dig en chans. Varför ska jag hela tiden blotta mig när det ända man får till svar är ……………… ikväll känner jag för att glömma alla problem för en stund o släppa kontrollen och det är precis vad jag tänker göra också..

 

ROSA Blåbärs muffins

100 g margarin
2 dl socker
2 ägg
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 tsk vaniljsocker
½ dl mjölk
2 dl blåbär

Vispa margarin tillsammans med sockret poröst. Tillsätt äggen, ett i taget. Rör ihop vetemjöl, bakpulver, salt och vaniljsocker. Häll över mjölken och vispa tills alla klumpar är borta, vispa smeten slät. Ha i blåbären och rör tills hela smeten är blålila. Fyll upp till hälften muffinformar. Grädda i ca 20 minuter i 175 g.

Frostingen
50 g margarin
100 g philadelphia ost
2 msk citronsaft
ett paket florsocker

Rör margarin och philadelphia ost till en slät kräm. Ha i citronsaften. Vispa sedan i florsockret, lite i taget tills du fått en tjock smet. Färga sedan krämen med valfri färg, finns i mataffärer.
Jag hade bara röd karamellfärg hemma så jag tog några stänk så frostingen blev rosa.

Jo, de som känner mig vet ju att äta, e ett problem. Men mamá vet trixen på det jag äter. Idag gjorde jag något så enkelt men så GÖTTT!!!! Enkel potatis som jag gör i ugnen …a lo Italó

Potatis med Basilika

3 bakpotatisar
3 morötter
olja
salt
fryst eller färsk basilika

Skala morötter och potatisen, klyfta dem i lika stora bitar. Olja en ugn säker form. Ha över ordentligt med havs salt och basilika, så det fördelas jämnt. Ugnsbaka på 200 graders värme tills de känns klara, ca 40 minuter.

Kommentera

Publiceras ej