Jag behöver kontraster för att kunna glädjas åt allt det underbara. Utan mörker skulle vi aldrig uppskatta ljus….. eller?

Det är märkligt det där egentligen. Nu MÅSTE vi ha mobil så man vet var vi är. Men innan mobilernas tid så gick det ju bra ändå, nu är man smått hysterisk om man inte kan ringa och kolla då och då? För det är ju inte så himla längesedan vi inte hade mobil….. om jag inte har min mobil med mig så får jag knoster för tänk om någon måste ha tag på mig. Det är inte undra på att folk blir stressade, man ska alltid vara tillgänglig. Har man telefonen på ljudlös för man är någonstans, så ska man ju kolla hela tiden ändå om någon har ringt. Vilket vansinne egentligen?

Men just det med vänner och tid……


Stresskrig! Drama! Nja så farligt är det inte….. Vad tycker jag då, jo att det spelar ingen roll om man sitter ensam på en stubbe i skogen så kan man känna sig stressad eftersom stress kommer inifrån. Nej jag var faktiskt inte speciellt stressad igår ändå om sanningen ska fram. Besviken jag kom på att jag gör samma sak igen jag har alltså väninner som kan ringa mig o prata om sig själva i ca 45 min …o då menar jag …att inte ens fråga

”Hur mår du? Vad gör du?”


Jag hör alltid av mig….via sms …..o frågar hur MÅR DU? I hela min jädra helg hinner jag ändå sms eller ringa?!Och tro mig att sjunga är också ett jobb. O då vet jag INTE hur scenen ser ut, om jag trådlös mick ingenting . Jag improviserar de fem timmar jag ska jobba. Min sång ÄR mitt jobb..!
Men jag hinner ändå tänka på andra o annat. Tänk själv hur det skulle prova på ett nytt ställe och jobba som barnskötare, ekonom, advokat, lärare..inte lätt?eller?

Men fan om jag inte gör det så gör ingen det? det handlar om vänner tar för givet att man e där, och frågan är vem som har störst rätt att “gnälla”?

Jag kom att det är samma sak jag gjorde i det andra tjej gänget. De kunde ringa mig o gråta över chefer som behandlade dem illa, för de inte såg sig själva som älskarinnor?  kl tre på natten. Även om jag skulle upp sex på morgonen och ta tåget.



Så eftersom jag är trött på behandlingen, stänger jag av mobilen idag. Jag har helt enkelt fått nog. Jag e inte sur men jag orkar inte.
E så trött på :dansare, musiker… kör personer som e så falska, varför ska vi låtsas att vi är något VI inte är? Trött på den ytliga grejen ”Alla känner apan , men apan känner igen”.


Ja e så blåst jag tror så gott om människor, men alla e ju så jävla falska så jag hittar ju inte ord längre. Sen får jag rykte på vara falsk?!HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ?


Sen har vi de vanliga vännerna som tror att allt e så enkelt, att vi i artist yrket bara lever glam liv. Att vi aldrig planerar vår tid. Alltså jag gör det, visa respekt. Jag respekterar på att du jobbar och har liv, jag har också det.


Kom på det fan ytligt allt jag involverad e?!..har situationer ändrats över huvud taget? Jag e så jävla fuckt upp o trött på människors beteende.

Men jag har börjat märka att jag alltid spelar samma roll i folks liv, jag e den glada bollen som sjunger. Jag e trött på det. Det e som, ”Javi hon e ju alltid där …. O titta på himlen. …. Henne ringer vi ssssssssssssssssssiiiissssst.”
För att de bestämmer ger sig rätten till det??!!

Det är ju i allra högsta grad viktigt att veta. Eftersom jag gått igenom det jag levt måste jag  ställa mig frågan, är min bild av de människor omkring, samma bild som de som har visat upp, sig att vara? Vad tror jag? Är det jag tror mer nära sanningen än vad någon annan tror?

Människor är rätt falska i denna bransch, men jag har börjat fatta att människor är rätt falska i naturen.

Alla har vi ett förflutet, det är ett givet. Utan det vore vi inte här eller vad vi är.
Man har mycket lättare för att förstå sig själv och sina handlingar om man är medveten om sitt förflutna och tidigare agerande. Det är ju där allt grundar sig trots allt. Men innan man vill förstå andra är det viktigt att förstå sig själv. O för att göra det måste ju man acceptera sitt förflutna.

Är inget stort fan av slumpen? Saker händer av en anledning är min filosofi. Att prata om sitt förflutna kan tyckas onödigt, det är ju ändå förbi och inget kan ändra på det som redan varit.


Sant….. men för eller senare måste man prata om det som varit.
Du kan ändra på hur du hanterar din framtid. Du kan välja att antigen låta ditt förflutna styra dig eller själv ta över rodret och styra ditt skepp dit du vill. Valet är ju trots allt ditt. Absolut så jag styr denna gång:
......  Försök ringa jag svarar ej idag..=)


p.s Yamaha Io ancora aspettare per voi di assumere la responsabilità. Non ti ho disturbato Io aspetto che per voi di sentire da voi. Molto deluso in voi come una persona, pensiero così altamente di voi e rispettate voi...il modo in cui mi ha trattato non

Kommentera

Publiceras ej