Nu var solen välkommen tillbaka. ME LIKEY. Det är iaf inte så hett att man dör. KALL temperatur! =( Och snart är det midsommar. För att få sommar känslan igång. Japp, ska jag baka igen.  Eftersom jag gillar att baka så har jag  spånat på vad man kan använda chokladen till och vanlig choklad tror jag passar till det mesta. Alltså inte blockchoklad, som är gjord för bakning. Fazer satsar hårt på att marknadsföra sig som den enda mjölkchokladen i Norden som görs noggrant. SANT det är en markant smakskillnad mot Marabou vilket jag ALLTID handlar. Men använd fantasin när man bakar ..de är konst…. 


Javi idéer:

Finhackad choklad som fyllning i bullar. Det tror jag blir jättegott! Jag brukar använda finhackad vit blockchoklad istället för socker och kanel men tror jag ska testa med Mariann choklad istället.
Smält choklad istället för glasyr på kakan.
Varma päron eller bananer, täckta med smält choklad, serverad med vaniljglass.
Finhackad choklad nerblandat i kladdkakesmeten.
Finhackad choklad i muffinssmeten.

Fazers mjölkchoklad och Marianne karameller. Chokladkakan är ganska stor så det blir mycket av det goda! Jag gillar de fina ränderna på förpackningen. O Nene i Italien lär vara avundsjuk ..jajajajaaja… Smaken är  helt perfekt Marianne och mjölkchoklad. Båda smakerna kommer fram tydligt MAGIA. Den här chokladen är väldigt fräsch och det är svårt att bara ta en bit.


TRÖTT:
Jag blir så trött så att jag inte orkar hålla uppe rösten riktigt och ögonen bara vill stängas, så jag får tvinga upp dom ungefär. Har tappat blogglusten nu för tiden, Jahapp, vad har hänt i mitt liv? massa, as usual. Usch vad jag känner mig trött. Droppen hjälper inte....=(

TV: Lyxfällan? ”fy fan vilken blåst bimbo” På vilket sätt är denna tjej mer pantad än andra deltagare i Lyxfällan?!!!kokoko


Jag leker musik och bakar. Lyssnar på dom mitt i mitt bak.: Adam Lambert: Gillar, diggar honom, sen första gången jag hörde rösten. Hans live skiva e otrolig.!Vilken röst…fan han kan verkligen sjunga .Äntligen någon som inte bara är en product vilken talang. GRAZIE MILLE.
Sahara hotnights: Allt i ett: svin bra platta, bra band och = musik.

 


Var så sugen på att baka nåt med choklad och nåt som gärna har gräddfil inblandat. Det brukar bli saftigt å gott då. Men Dumle gillar ju alla..eller?


Dumle kakor =)

200 gram smör/margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
24 dumlekolor
24 noblesse

Blanda samman alla ingredienser OBS!!NO! inte fyllningen. Rulla degen till små kulor och lägg en i varje form. Mazarin formar=)Tryck ner 1  i varje kula. Grädda i mitten av ugnen i 10-15 min i 175 grader. Ta ut kakorna och lägg en noblesse på varje medan de är varma. Njut sedan!!

 



Kommentera

Publiceras ej