Matbloggstoppen
I morse sprang jag ikapp en gammal bekant vi hade inte setts sen han satt inne...4 år? Mer. Han påminde mig om mitt gamla jag...HERREGUD=0! O med AJAX försvann han=)... Tänkte på det möta människor från förr, värdefulla vittnen om ens utveckling. Man blir ju aldrig någon ny person, men mitt mål är en uppdaterad version av mig själv. Det är därför bra att komma ihåg att jag en gång drömde om det jag faktiskt får göra idag IGEN.(FASEN glad ja e att ja hittat tillbax …). Dagens tips är därför att rota fram en bild på er själva... När livet stormar hjälper det att tänka att jag en gång satt i mitt flickrum i Sandspåret och drömde om världen. Nu är jag en del av den IGEN sjukt bra ju. Har du inte testat fritera mozzarella gör det, de e vegetariskt o super gött
 

Friterad mozzarella

 

300 g mozzarella
ströbröd
2 st ägg
mjöl olja till fritering
paprikapulver
persilja
salt


Skiva mozzarellan till mindre bitar.Knäck äggen i en skål och vispa med gaffel.Lägg ströbröd i en annan skål och tillsätt alla kryddor efter de mått du önskar och rör om.Häll mjöl i en annan skål.Vänd mozzarella skivorna först i mjöl, sedan i ägg och sist i ströbrödet. Se till att ströbrödet täcker skivorna ordentligt.Värm upp olja i en djup kastrull på näst högsta värmen. När oljan börja låta lägger du i några mozzarella skivor i taget och friterar tills de får fin färg=). Lägg på hushållspapper ,tidningspapper så att all överflödig olja rinner av. GLÖM INTE SALTA! Servera som tapas med en god dippsås.

 
 
Matbloggstoppen
Mjöl, Salt, billigt, chili, mjöl, mozzarella, persilja, tapas, ägg,

Kommentera

Publiceras ej