hittarecept.se

Vilken är din enklaste vardagsnjutning? Jag kommer från ett enkelt hem.Idag var det en sån där dag när jag behövde kaffe. Mycket kaffe! Och jag vill helt enkelt bara påminna er om att inte glömma bort de “enkla” små njutningarna i livet. För det finns ju nästan inget bättre än enkla saker. Det måste man påminna sig själv om ibland.När jag var liten hade vi inte råd att leva i lyx, gå på restaurang var LYX. Men farsan var en mästare i smaker och i köket som var en stor passion.Jag älskade äta räkor och har alltid gjort det. För att få dem att smaka asiatisk brukade han blanda till dem i olika såser. Detta gjorde han, för att få till dem så Javierita skulle glufsa i dem.

 

Mina asiatiska räkor

 

Sås: 2 msk olivolja, 1 lime, saften, 2 msk fisksås, 3 msk sweet chili sås, 2 vitlökslyfta, pressad, ca 1 msk ingefära riven, 2 tsk röd chili hackad,  salt efter smak. Smaka av om du vill ha mer salt. 1 påse ca 500 g tinade RÄKOR , 2 salladslökar strimlade, färsk koriander.Skala 1 påse räkor och blanda med såsen, hackade salladslök och koriander. Låt stå kallt .

 

 
hittarecept.se
ancho chili, asiatiska räkor, fisksås, koriander, olivolja, salladslökar, vitlökslyfta,

Kommentera

Publiceras ej