helgen avslutades på ett bra sätt ! Idag har varit en fullpackad dag med massa dans söndagsångest angrep mig lite igår hehe det slog mig just att jag tränar för mycket Eller? Hm. running, from today. Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag tar steget ut i det okända. Okända och okända...träffade en gammal vän=)....det kända för mig. Jag lämnar det trygga vanliga bakom mig och tänker att det är dags att göra det här på egen hand...igen tro på mig. Står stadigt på egna ben. En av mina favvo recept, lagom till fraset till våffeldagen.

 

Chokladvåfflor

4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
2 msk strösocker
50 gram smör
3 ägg
3 dl mjölk

 

Smaktillsats: ½ dl kakao eller 100 g smält eller krossad choklad

Börja med att smälta smöret och låt det svalna, blanda sedan alla de torra ingredienserna i en skål. Vispa ägg och mjölk och blanda ner tillsammans med det smälta smöret. Sist tillsätter du smaktillsatsen vispar sedan till en slät, klumpfri smet. Grädda som vanliga våfflor och servera med vispad grädde och bär.

 

 

Kommentera

Publiceras ej