Jag e galen i choklad därför blev jag väldigt lycklig när jag såg chokladnyheten från Karl Fazer Blueberry Yoghurt Crisps. Chokladen smakar inte som Fazer Blå brukar.Jag tycker Fazer brukar vara mörk i smaken denna är sötare en variant av ljuschoklad.En chokladkaka bestående av mjölkchoklad med bitar av blåbär och yoghurt. Krispigt och gott. Fazer mjölkchoklad har verkligen en speciell smak, som funkade riktigt bra i kombination med lite syrliga blåbär och yoghurt och crisp. En annan höstlig smak. Det är blåbär blandade i chokladen, inte så mycket smak av yoghurt och man känner krispen när man biter. En höstlig god smak!SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ god.
 
 
Chokladmousse
 
Enkelt att göra och kan förberedas i god tid innan den ska serveras. Variera smaken på chokladmousse genom att använda olika sorters smaksatt choklad och även skifta mellan mörk choklad och mjölkchoklad. Just Marabou mjölkchoklad ger en väldigt god smak till moussen och är den choklad som jag oftast använder, som Al älskar=). Servera med en klick vispgrädde eller bara så som den är!
 
2dl vispgrädde
2 äggulor
100g choklad
 
Smält chokladen, låt den svalna något och och rör sedan ner äggulorna i chokladen, annars kokar äggen=?. Vispa grädden och vänd ner den i i chokladsmeten. Häll upp i 4 portionsglas och låt stå i kyl tills chokladmoussen ska serveras.
hittarecept.se
Chokladmousse,

Kommentera

Publiceras ej